Dag 6 Perth

10 oktober 2015 - Perth, Australië

G'day, (33°C)

Vroeg wakker vandaag, wekker gezet om 6h30 want vandaag is de dag dat we een camper aanschaffen.

Rond 8h zijn we aan het station van Perth en nemen we (hopelijk voor de laatste keer) de trein. Net als gisteren worden we opgewacht aan het station van Maylands.

We beginnen met de info overdracht: we krijgen een papier waarop Brigitte alles genoteerd heeft dat belangrijk is (hoeveel water er in het reservoir kan, welke gasflessen we nodig hebben, welke benzine we moeten tanken, ….). We overlopen alles, en beginnen de formulieren van ‘change of ownership’ in te vullen. Daarna probeert D via de telefoon de overschrijving uit te voeren.  Oei, we krijgen foutmelding, de daglimiet is overschreden en we kunnen geen zo’n grote overschrijving doen op dit moment… Damn, niet aan gedacht om de limiet te checken!! Oké, even rustig nadenken, D denkt dat hij de daglimiet via de netbanking app zelf kan verhogen. Na een tijdje zoeken heeft D gevonden hoe het moet en verhoogt de limiet. Opluchting bij iedereen. 2e poging om de overschrijving te doen…., grr, opnieuw dezelfde foutmelding.  Wat kan er mis zijn…? Misschien moeten we eens aan- en afloggen op de applicatie zodat de veranderingen (in dit geval de verhoging van de limiet) gesaved worden? We proberen dit en dan poging 3 om de overschrijving te doen… nog steeds de foutmelding. Beide partijen worden gespannen. De Fransen stellen voor om te wachten tot maandag, om dan naar de bank te gaan en alles van daaruit te regelen. Wij zien dat totaal niet zitten, dat zou een extra hotelnacht worden, nog een dag in Perth, en wéér een dag later vertrekken. D zoekt een bank die open is op zaterdag, en vindt er uiteindelijk één in het winkelcentrum van Perth CBD. We springen in de camper en Brigitte rijdt erheen. Ondertussen is het al na 11h. In het bankfiliaal helpen ze ons verder, we moeten enkele instellingen veranderen en dan lukt het eindelijk om de overschrijving uit te voeren. De opluchting is bij alle 4 merkbaar. Ze overhandigen ons de nodige papieren en de sleutels van onze (!!!) camper. Ziezo, ‘t was niet simpel, maar moeilijk gaat ook.

Na alle opwinding, nervositeit en ontlading hebben we echt behoefte aan een drankje. We gaan samen nog één drinken om de overdracht te vieren. We beloven goed te zorgen voor hun ‘Cooper’, en gaan daarna elk onze eigen weg.

We gaan nog inkopen doen om de voorraadkast te vullen.  Daarna skypen we nog eens met D’s ouders. Tegen de avond gaan we de kasten van de camper uitkuisen, beginnen we alles wat te ordenen en kunnen de boodschappen op hun plaats gezet worden. Morgen zullen we eindelijk, na een week, de koffers kunnen uitpakken. H kijkt er helemaal naar uit om alle kleren uit de vacuumzakken te halen en de koffers op te bergen. Jaja, we zullen nu snel geïnstalleerd zijn J.

Bijna vergeten te zeggen, H heeft voor de eerste keer gereden met de camper vandaag! ‘t was maar een klein stukske op een parking, ‘k denk dat het met moeite 2 minuten was, maar ‘t is toch achter de rug. Absoluut niet evident om te rijden zonder servo, met zo’n grote camionette en steeds denken om links te houden… de volgende poging zal buiten de stad zijn,  als er geen of weinig andere weggebruikers zijn. To be continued…

Bye bye Perth!

1. Staessens mia:
    10 oktober 2015
    Dag D en H

Nu de stress ivm de camper geregeld is, kan het grote avontuur beginnen. Het besturen van die grote camionette zal wel lukken.
    Veel plezier onderweg.

Tante Mia
  2. Natacha:
    11 oktober 2015
    Toppie super daj er ene gevonden hebt en nu.. On the road x