Dag 5 Perth-Fremantle

9 oktober 2015 - Perth, Australië

Hello mates,(33°C)

Goede nachtrust gehad, zalig geslapen. We denken eraan om ons hotelverblijf met 2 nachten te verlengen, zodat we pas op maandag moeten uitchecken. Uit ondervinding weten we dat de meeste campers tijdens het weekend gepost worden, dus fingers crossed dat we er komend weekend één vinden.

Zoals we gisteren al zeiden, gaan we vandaag Fremantle bezoeken. Tegen 8h zijn we aan het treinstation.  Net wanneer we de trein willen opstappen krijgen we een SMS van Brigitte en Jonathan dat ze in Perth zijn, en dat de camper nog beschikbaar is, maar dat er tegen de middag  een koppel komt kijken. We hadden gisterenavond nog een mailtje gestuurd naar hen met de vraag of hun camper nog beschikbaar was. Aangezien we weinig tot geen andere opties hebben, en de camper op zich ons erg aansprak, waren we nu wel bereid om er iets meer voor te betalen. Wij dus heel erg in ons nopjes dat die nog niet verkocht is. Onmiddellijk afgesproken om hen te ontmoeten in Maylands, 15 minuten later waren we ter plaatse. We kregen nog eens alle uitleg van de camper: waar we water moeten aanvullen, hoe we het gas moeten vervangen, hoe we van de sofa een bed moeten maken, …

Het komt ter sprake  dat we eigenlijk net op het punt stonden om naar Fremantle te vertrekken toen we hun sms kregen. Toeval of niet, maar dat waren zij ook van plan vandaag. Ok, waarom niet samen gaan dan? Schitterend idee! Wij alle 4 de camper in en weg zijn we. Leuk ritje van een klein half uur, interessant ook want we bemerken dat de camper vlot rijdt.

Bij aankomst bezoeken we de markets (enkel op vrijdag, zaterdag en zondag zijn die er) waar er een heerlijke ‘buzzing’ sfeer hangt. Voor de personen die al in London zijn geweest, het deed ons direct denken aan ‘the stables’ in Camden. Allemaal kleine stalletjes met kledij, juwelen, kunst, eten, …. Echt gezellig. Daarna bezoeken we the round house, hier werden vroeger mensen veroordeeld, gestraft en/of geëxecuteerd via ophanging. Een gebouw met een gruwelijk verleden, maar wel interessant om eens te bezoeken.  Tegen dan is het al bijna 16h en we spreken af om morgenochtend alle formaliteiten af te ronden (papieren, geldtransactie, sleuteloverdracht :-) ). De Fremantle Prison konden we vandaag niet meer doen, maar hiervoor komen we zeker nog eens terug, dus later meer hierover. Fremantle is trouwens de leukste stad die we tot nu toe bezocht hebben.

Het Franse duo keert met de camper terug naar Maylands waar ze afgesproken hebben met vrienden. Wij nemen de trein terug naar Perth center, en lopen direct door naar de bank. We beseffen dat we morgen een camper zullen hebben, en dat we dus verzekering nodig hebben om ermee te rijden. In de bank worden we weer uitstekend geholpen(‘t is echt ongelooflijk hoe behulpzaam ze hier zijn). Nog geen drie kwartier later hebben we een full option verzekering voor de camper, dus morgen kunnen we er veilig mee naar Perth rijden.

We gaan daarna nog zonnecrème kopen, want ‘t zonnetje doet haar best (vandaag boven de 30 graden), en we willen niet verbranden. Factor 50+ is hier heel normaal, direct 3 flacons gekocht want we blijven hier nog wel een tijdje é ;-)

Tot slot gaan we er nog ene drinken, we hebben ten slotte reden om te vieren, met een beetje geluk is morgen alles geregeld en zijn we ready to start the tour!!! Om helemaal zeker te zijn dat we ons niet moeten haasten met alles, boeken we nog een nachtje bij in het hotel, dat betekent dat we zondag moeten uitchecken. Dat geeft ons ruim de tijd om ons volledig te installeren in ons mobiel huisje voor de komende 4 maanden. Yeeha, Aussie roads here we come!

Bye bye,...

1. Eline:
    9 oktober 2015
    Super dat je een camper gevonden hebt. Geniet ervan! 33° zeg, we zitten nog niet aan de helft...
    Poppies groetjes, Eline
  2. Liesbeth:
    10 oktober 2015
    Amai jong, zat hier al op het puntje van mijn stoel van de spanning: vinden ze nog een camper of niet? Gelukkig een happy ending aan het reisverhaal van vandaag ;-) Enjoy! Groetjes, Liesbeth