Dag 93 Kiama - Batemans Bay

5 januari 2016 - Batemans Bay, Australië

Howdy,

Zoals belooft, vandaag uitslapen ;-) Rond 8h30 wordt H wakker. D is dan al een tijdje bezig met alle foto's op te laden, we liepen een beetje achter... We ontbijten op het gemak en zorgen dat we rond 10h de camping verlaten. Gelukkig regent het niet vandaag, het blijft wel grijs en bewolkt, maar zolang het droog is kunnen we het één en ander bezichtigen, jeeha!

We rijden naar het strand om naar de Blowhole te kijken. Dit is een gat in een rots voor de kust, en door de kracht van de golven die er tegenaan slaan, wordt het water met een enorme kracht door het gat omhoog geduwd. Indrukwekkend om te zien! Onderweg naar het visitor center passeren we de vuurtoren, een statige witte toren die uitkijkt over de kust. In het visitor center verzamelen we zoveel mogelijk info over de streek en over de gebieden die we nog moeten bezoeken, oa Canberra. We komen buiten met een pak interessante info! Hierna rijden we iets verder, langs de haven, en zien we de Rock Pool. Een natuurlijk zwembad, gehouwen uit de rotsen voor de kust, dat zichzelf vult met zeewater. Ondanks het mindere weer zijn er een paar enkelingen die zich aan een zwemmeke wagen. Dit moet schitterend zijn, en waarschijnlijk erg druk, bij mooi weer. Daarna rijden we naar het naburige Bombo om de Cathedral Rocks te bekijken. Dit is een stenen formatie net voor de kust, en zoals de naam zegt, zou dit op een kathedraal moeten lijken... wij zijn teleurgesteld. Maar de foto's die we hiervan zagen, waren soms schitterend, dus volgens ons is het afhankelijk vanuit welke hoek je dit bekijkt. We gaan niet op zoek naar de perfecte hoek, maar zoeken de volgende camping op in de camper. We vinden er één in Batemans Bay en na een belletje weten we ook zeker dat ze nog een plaats hebben voor ons. Op naar daar dus.

Om 11h30 beginnen we aan de grand pacific drive, een scenic route door de kuststreek. We rijden door een prachtig groen, glooiend landschap. Krijgen plots een schitterend zicht op Seven Mile Beach en rijden door het ongerepte, bosrijke Seven Mile Beach National Park. 45 minuten later rijden we de Princess Highway op richting Batemans Bay. Niet veel later begint het opnieuw te regenen, gelukkig geen gietregen zoals gisteren, dus het rijden gaat iets vlotter. Rond 14h30 komen we aan op de camping, Big 4 Batemans Bay Beach Resort. Ziet er erg verzorgt uit, mooie doucheblokken, groot zwembad, verzorgde campkitchen, rustige en normale kampeerders ;-). We installeren ons en vluchten dan weer de camper in. De rest van de middag houden we ons met allerlei zaken bezig om de tijd wat te doden. We zoeken een camping in Canberra voor morgen, maar er is er slechts 1 die goede recenties krijgt. We bellen hen op, maar krijgen te horen dat ze vol geboekt zijn... D zoekt nog verder naar een andere optie, maar voorlopig zien we geen oplossing.

Tegen 18h beginnen we aan het eten, we bereiden de groenten en de aardappelen, en leggen de steak op de barbie. We genieten van onze menu, zittend onder het afdak van de campkitchen, schuilen voor de niet aflatende regen. We doen nog de afwas en sprinten door de regen terug naar de camper... dan maar de rest van het Arrow seizoen uitkijken om de tijd te doden.

Morgen dus naar Canberra, in het slechtste geval, als we geen slaapplaats vinden, wordt het een daguitstap in plaats van een paar dagen... tja, we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de omstandigheden.