Dag 90 Sydney (Taronga Zoo)

2 januari 2016 - Sydney, Australië

G'day,

Wakker om 7h15 vandaag. H's ogen gaan nauwelijks open... wat kan reizen vermoeiend zijn ;-) Maar dan schiet het te binnen dat we naar Taronga gaan, en we schieten plots moeiteloos in actie! We ontbijten, douchen en maken de rugzak.

Rond 8h45 gaan we naar het station... maar geen treinen! Het station is afgesloten, werken op het noordspoor blijkbaar, het hele weekend geen treinverkeer! Er worden wel vervangende bussen ingezet... nu ja, geen keuze, naar de bushalte dan maar. Tien minuten later is er al een bus, we moeten opnieuw niet betalen, nu waarschijnlijk door de werken aan het spoor. De bus gaat wel stukken trager dan de trein natuurlijk, pas 35 minuten later zijn we in Wynyard, normaal doen we hier een kleine 10 minuten over! Niks aan te doen... van daaruit de trein naar Circular Quay. Hier moeten we nog tickets kopen, een combi-ticket voor de ferry en de zoo, maar dit gaat gelukkig snel. De ferry naar Taronga staat net klaar en we kunnen er nog net op voordat hij vertrekt, van geluk gesproken! We nemen plaats op het voordek, en tijdens de korte overzet varen we langs de Harbour Bridge, het Opera House en Fort Denison, echt de moeite om alles eens vanop het water te zien!!

We stappen uit bij Taronga Zoo en nemen de Skyrail naar de ingang bovenaan de heuvel. Leuke en unieke manier om naar de zoo te gaan, je zweeft als het ware in de lucht over de zoo, we zien alle dieren onder ons, de max! Nog een voordeel hiervan is dat je heuvelafwaarts moet stappen om de zoo te zien... én dus niet de hele dag bergop moet lopen! Het is er erg druk, veel gezinnen met kinderen, het is nog steeds zomervakantie dus begrijpelijk. We zien veel dieren, de ene al specialer of uitzonderlijker dan de andere. We lopen de hele zoo af, eten over de middag iets in de foodhall, en zetten onze tocht naar de voet van de heuvel verder. Het is een leuk park, maar wij vonden het niet overdreven chique. D was zelfs een beetje teleurgesteld, hij had er veel meer van verwacht. Eerlijk gezegd, de zoo van Antwerpen vinden wij minstens even mooi, maar ja...

Rond 15h zitten we op de ferry terug, we stappen af in Darling Harbour en bezoeken daar nog de Chinese Garden. Het is er heel wat kalmer dan enkele dagen geleden en we kunnen genieten van de schoonheid en de rust in de schitterende tuin. Ongelooflijk hoe stil het is, we vergeten bijna dat we midden een miljoenenstad zijn ;-)

Hierna wandelen we naar Town Hall, we eten er iets en doen daarna nog enkele boodschappen. Rond 18h beginnen we dan aan onze terugtocht: de trein tot aan Wynyard en vandaar de bus naar Artarmon. Pas na 19h15 komen we aan op de kamer... weer een vermoeiende dag. Onze laatste nacht in een zacht bedje... snif, snif, morgen uitchecken, de luxe zit erop ;-) We trekken verder... maar eerst nog een geleid bezoek aan het Opera House en een Skywalk in de EyeTower. Ons Sydney avontuur zit er bijna op, maar nog niet helemaal!

1. Lydie (Belgie):
    3 januari 2016
    Hey Heidi en Dominique
    Van ons dus ook een heel gelukkig Nieuwjaar gewenst!
    Bedankt voor de prachtige reisverhalen!
    Tonny en Lydie