Dag 83 Coffs Harbour - Lemon Tree Passage

26 december 2015 - Lemon Tree Passage, Australië

Hoi hoi,

We worden om 6h50 wakker. We ontbijten en maken ons klaar om verder te reizen. Voor we vertrekken wisselen we nog contactgegevens uit met de overburen... jammer genoeg gaan zij pas maandag naar huis, anders mochten we bij hen verblijven... wij moeten maandag al inchecken in ons hotel in Sydney.

Rond 8h30 rijden we de camping af, we zorgen nog voor een volle tank voordat we de Pacific Highway oprijden. Er zijn langs de hele autosnelweg wegenwerken, overal zullen tegen 2017 nieuwe, bredere, rechtere snelwegen aangelegd worden. Mits het nu voor elke Australiër officiële vakantieperiode is, liggen alle werken stil. Het landschap blijft erg groen en heuvelachtig, de weg is omzoomd door bomen, waardoor het erg aangenaam is om hier te rijden. Het is vandaag 2e Kerst, hier heet dat Boxing Day, de dag waarop de solden beginnen... de enkele shoppingcentra die we passeren staan dan ook vol met auto's, allemaal kooplustigen die een 'batje' willen doen ;-).

Rond 11h15 nemen we de afrit naar het kuststadje Port Macquarie voor een rustpauze en om even de benen te strekken. We parkeren de auto en hebben van bovenaf een mooi overzicht op het strand en de oceaan. Het is mooi weer, dus er zijn veel mensen in het woeste water. Surfers leven zich uit op de vele en grote golven. We gaan zitten op een bankje en bekijken nog even onze route voor vandaag. Na een half uur besluiten we verder te rijden.

Een klein uur later stoppen we in Taree, deze keer om snel een burger te eten en even een toilet op te zoeken. Na alle basisbehoeften te hebben vervuld, rijden we verder. H sukkelt in slaap onderweg en doet een tukje... Om 14h30 verlaten we opnieuw de Pacific Highway, we nemen de Medowie Road afslag. Dit is een streek waar er grote kans is om wilde koala's te spotten, we zien overal borden waarop gewaarschuwd wordt voor overstekende koala's... en er is zelfs een bord waarop het aantal koala verkeersdoden meegedeeld wordt... vorig jaar 27 doden, dit jaar 14 doden. We stoppen aan een tankstation om de tank nog eens vol te gooien, daarna rijden we het laatste stukje naar ons eindpunt, Lemon Tree Passage. We stoppen aan een Big 4 camping, Koala Shores, en H checkt of er nog plaats is... we hebben geluk, ook hier hebben ze nog een plaats voor onze camper voor de komende 2 nachten, yes! We installeren alles en zitten op ons terrasje aan onze tafel, beetje te lezen. Plots komen er donkere wolken opzetten en niet veel later giet het... pffrt, we vluchten binnen. Het blijft aanhoudend regenen, tot 20h. Ondertussen rusten we wat uit in de camper en maken we croques klaar. Pas na 20h kunnen we nog eens naar buiten, we spelen nog even Uno, maar al snel is het te donker om de kleuren te onderscheiden. Dan maar terug naar binnen, en niet veel later sukkelen we beide in slaap, puur uit verveling.

Hopelijk is het morgen beter weer, veel is er niet te doen als het de hele tijd giet.

PS: nog even meedelen aan Lydie dat de zon opkomt rond 5h44 en ze gaat terug onder rond 19h49. We worden dus telkens redelijk vroeg wakker door het zonlicht (en de bijhorende warmte, normaal gezien, als het niet regent ;-) in de camper, maar gaan ook relatief vroeg slapen.

1. Poetie en Moetie:
    28 december 2015
    D&H bedankt voor jullie prachtige en originele kerstkaart! We hebben ze op maandag 28 december ontvangen! een vraagske hoe lang is de kaart onderweg geweest? Wat me opviel is dat de postzegel in de linkere bovenhoek kleeft? 't is niet alleen auto rijden dat ze links doen? Geniet samen van oud naar nieuw in Sydney! Groetjes xxxx