Dag 82 Coffs Harbour

25 december 2015 - Coffs Harbour, Australië

We wish you a merry Christmas and a.... de rest volgt nog in Sydney,

Vooreerst de allerbeste kerstwensen aan iedereen! En ook bedankt aan iedereen die ons hun warme kerstgroeten bezorgde, het doet deugd om te horen dat jullie ons nog niet vergeten zijn!! Het is vandaag Kerstdag... en toch zijn we nog niet volledig in de kerstsfeer. Het warme weer en het strand zullen er wel voor iets tussen zitten ;-) Bovenop het feit dat het Kerstdag is, hebben we nog een mijlpaal bereikt vandaag... we zijn exact 2/3e ver in onze reis... wat vliegt de tijd, het allerlaatste deeltje gaat nu in... daar gaan we nog vollop van profiteren en elke dag proberen om er alles uit te halen!

We staan rond 7h op, hup, direct de beentjes uit bed, want vandaag skypen we met het thuisfront, D's familie, die naar jaarlijkse traditie samenkomt om de avond voor kerst lekker gezellig te kletsen, eten en drinken... Zij zullen ons iets na middernacht (lokale tijd in België) contacteren, dus wij moeten zeker tegen 10h klaar zitten. Na het ontbijt en de douche, maken we de rugzak klaar en rond 9h gaan we naar het strand. We hadden gisteren al eens gecheckt en een plekje uitgezocht om op het strand, met zicht op de oceaan, te kunnen skypen. We komen aan op het strand, het eerste wat ons opvalt is dat het hoogtij is... met andere woorden, het strand is gereduceerd tot slechts een piepklein strookje.... én de golven zijn zo wild en luidruchtig dat we wellicht niks zullen horen! Ok ander plan, we maken zoals we voorzien hadden een boodschap in het zand, met behulp van de keien die overal te vinden zijn. Daarna foto's van de boodschap, en van ons, met de vermomming (D heeft een kerstmuts en H heeft een diadeem met rendier-oren en een Rudolph neus ;-) mét het strand als achtergrond. Die foto's sturen we alvast door via skype... daarna snel weg van het strand en postvatten in het parkje net voor de kust... waar het heel wat rustiger en stiller is, dit zal beter zijn om te kunnen communiceren. En dan is het zo ver! We zien iedereen, kunnen persoonlijk de wensen overbrengen en een beetje bijpraten, super dat we dit konden doen. Nogmaals een grote dank je wel aan Tom en Anneke die dit mogelijk maakten, door hen waren we er toch ook een beetje bij, al was het slechts een kort moment, het deed ons deugd ;-)

Daarna blijven we wat plakken op het strand, tot het ons te heet wordt. Onze gebeden voor mooi weer blijken geholpen te hebben, want we krijgen een stralende blauwe hemel en een felle zon, het is iets meer dan 30 graden om 11h. We keren terug naar de camping en besluiten het grote zwembad eens uit te testen... we spenderen daar een paar uur, tot het gejoel van de vele kinderen die hier op bezoek zijn ons teveel wordt. Terug naar de camper waar we een spelletje Uno spelen en daarna proberen we te Manillen (het is al een hele tijd geleden en we moeten er erg bij nadenken, erg vlot gaat het dus niet). Op de camping zit het sinds vanmorgen vol met bezoekende familieleden die hier allemaal samen Kerstdag vieren, overal dus gelach en ambiance! Rond 18h maakt het merendeel zich op om te vertrekken en tegen dan is het tijd voor het avondeten. Jummie, we kochten gisteren 3 visfilets: zalm (natuurlijk!), regenboogforel en red snapper. D legt die in een papillote op de barbie, H kookt de tagliatelli en maakt de saus. Het is snel klaar en we smullen van ons Kerstmaal!!

Na het eten doen we de afwas, en daarna blijven we nog wat buiten zitten aan de camper. H schrijft dit verhaal en D staat te socializen met de overburen uit Newcastle (NSW). Tot rond 21h30 dan vluchten we binnen. Normaal skypen we vanavond nog met H's papa en D's ouders, rond 12h 's middags (lokale tijd in België), dus we proberen nog wakker te blijven tot 22h, dat wordt een moeilijke opdracht!

1. Nonkel robert & tante mia:
    25 december 2015
    Heylaba,
    Ook van ons, nonkel robert en tante mia een fijne kerst gewenst! Gisteren bleef "de sterre " eventjes stille staan. We waren eventjes bij jullie...
    En jullie bij ons...Knuffel en kus en tot volgend jaar!
  2. Vandamme veronique:
    25 december 2015
    Hallo ,
    Gans de familie wensen jullie een zalige kerstdag toe en een gelukkige 2016 .Ik blijf jullie volgen op de blog de foto s zijn prachtig Tot later.