Dag 79 Main Beach (Gold Coast) - Byron Bay

22 december 2015 - Byron Bay, Australië

Howdy,

Goed geslapen vannacht, we worden wakker rond 6h45 en het is al goed heet aan het worden! We doen de normale ochtendroutine en om 8h10 verlaten we de camping. We hebben ondertussen al een sms gestuurd dat de fietsen opgehaald mogen worden en enkele tientallen minuten later ontvangen we een sms terug dat alles in orde is.

We nemen de Pacific Motorway naar het noorden, we rijden een 20 tal kilometer terug richting Brisbane. We nemen een afslag, en terwijl we het binnenland inrijden krijgen we weer die typische bergachtige, groene omgeving te zien, prachtig! Om 9h komen we aan in Tamborine Mountain en we zijn zowaar terug in het regenwoud!! Overal tropische varens, grote regenwoudbomen en slingerplanten... en dit dus slechts op enkele kilometers van de Gold Coast, het blijft ons verbazen hoe snel we in een andere wereld terechtkomen in dit land!!  Het stadje Tamborine doet ons een beetje denken aan het kunststadje Mountville, maar we komen niet om de shopkes te doen... De skywalk doen we ook niet, we deden er al een aantal en we willen hier geen geld meer aan uitgeven. We zijn hier gekomen voor het uitzicht... en we rijden een hele tijd rond voordat we het gevonden hebben... maar dan zijn we er... we worden getrakteerd op een onbetaalbaar uitzicht op de skyline van de Gold Coast, wauw, prachtig!! We nemen enkele foto's en beginnen dan aan de extreem steile afdaling... de remmen doen overuren en we kunnen het rubber ruiken ;-)

We rijden terug de Pacific Motorway op, deze keer verder naar het zuiden. Bij het voorbij rijden van Coolangatta krijgen we een bord te zien, we betreden nu New South Wales, opnieuw een nieuwe staat, en hier moeten we onze horloge opnieuw aanpassen, 1h doordraaien, dus we zitten volgens mij nu 10h voor op jullie. De foto van de grensovergang hebben we gemist... Om 13h komen we aan in Byron Bay, een hippe kuststad, hippie-surf-sfeer. Heel erg druk... probleem is camping vinden... we bellen onze eerste keus op... geen plaats. De 2e camping die we bellen heeft nog 1 plaats, direct boeken over de telefoon dus! Daarna richting woolies, boodschappen doen voor een aantal dagen, want met de feestdag in zicht zal alles gesloten zijn. En daarna naar de camping, Discovery Holiday Park, waar we 2 nachten blijven. Vandaag blijven we aan de camper, beetje relaxen en niks doen. Tegen de avond gaan we naar de campkitchen... ja, net alsof er een bom is ontploft, heel er druk en overal zakken met eten, vuile borden, lijkt wel een jeugdkamp...

We eten biefstuk op de barbie met pasta en vers gestoofde wortelen. De afwas doen we direct erna, geen uitstel deze keer, en dan terug naar de camper. Morgen gaan we naar het centrum, op verkenning...