Dag 78 Main Beach (Gold Coast)

21 december 2015 - Main Beach, Australië

G'day,

We slapen uit vandaag, rond 7h worden we wakker, en dit voornamelijk doordat de zon de camper begint op te warmen als een oventje... Geen keus dus, we moeten opstaan. We beginnen met de afwas van gisteren, en daarna eten we ontbijt. Tegen 8h hebben we nog steeds geen nieuws over de fietsen, D belt hen even op... Ze weten direct wie we zijn, ze hebben de mail goed ontvangen en de fietsen zullen rond 9h aan de receptie van de camping geleverd worden. Goeie service! We maken ons klaar, steken het nodige in de rugzak en gaan tegen 9h naar de receptie.

Stipt om 9h rijdt er een bestelwagen de parking op. De fietsen zitten achterin, we krijgen een slot en helmen (helmen zijn hier verplicht tijdens het fietsen). Als we de fietsen niet meer nodig hebben, vanavond of morgenochtend, mogen we ze met het combinatieslot vastmaken aan het hek van de camping en hen een sms sturen, ze komen ze dan ophalen. We betalen voor een volledige dag, en weg zijn we! We rijden met onze Giant fietsen (het is nog deftig materiaal), langs de kust richting zuiden. We passeren Surfers paradise, Northcliffe, Florida Gardens, Broadbeach, Miami Beach tot aan Burleigh Heads. Daar nemen we een pauze om wat te genieten en een appel te eten, om daarna terug te keren tot aan het shoppingcentrum Pacific Fair in Broadbeach South.

We parkeren de fietsen en doen alles goed op slot, we zouden niet willen dat ze gestolen zijn terwijl we binnen zijn. We eten er een healthy burger en raken aan de praat met een oudere dame in het restaurant, de tijd vliegt snel voorbij.  Daarna staat de Star Wars film van 13h op het programma. Geen details over de film voor de mensen die hem nog willen zien, enkel kunnen we zeggen dat hij de moeite is. We zijn content dat we geweest zijn! Om 15h30 stappen we de bioscoop buiten, en gelukkig... de fietsen staan er nog ;-) We doen de tocht terug en een uur later zijn we terug aan de camping. We besluiten nog even Main Beach aan de noordkant af te fietsen, maar al vlug stopt het fietspad en start er een zandweg waar we liever niet doorrijden. We keren terug naar de camping, en maken ze vast aan het hek.

D wil nog een zwemmeke doen in de oceaan, maar het is al 17h en H ziet het niet zitten om er nu nog in te gaan... We beslissen om even een douche te nemen en om daarna met de fiets iets te gaan eten in Surfers Paradise. We sturen een sms naar de fietsverhuur-firma dat we de fietsen tot morgenochtend zullen houden, 'geen probleem' krijgen we al snel terug.

Rond 19h fietsen we dus naar Surfers Paradise, op het gemak, zalig langs de kust met een schitterend uitzicht! We zeiden het al meermaals tegen elkaar, maar het blijft zeker en vast waar, als je hier woont moet je gewoon de tijd buiten doorbrengen, iedereen is hier sportief bezig, wat een levensstijl, zo leuk!! Dat is toch één van de dingen die we zullen missen in het grijze, koude België. Tien minuten later zijn we in Surfers Paradise, het bruist hier echt. We stallen de fietsen, sluiten goed af en zoeken een leuk terrasje... het duurt even voor we iets vinden, maar we nemen uiteindelijk plaats langs de esplanade in een drukke Beach Bar. D bestelt gegrilde zalm met aperges, H neemt de krokante kip parmigiana. We eten erg lekker terwijl we de niet aflatende mensenstroom afloeren. Om 21h fietsen we terug naar de camping, het is al goed donker en we hebben geen licht op de fiets... maar gelukkig is de esplanade goed verlicht! Net als we de fietsen aan het hek van de camping vastbinden, komt een security-man (waarschijnlijk van de camping) ons aan een verhoor onderwerpen: wat we hier doen, of we hier verblijven, waarom die fietsen daar aangebonden worden...? We leggen alles uit en hij blijkt tervreden te zijn met onze antwoorden ;-) Nu ja, er is dus beveiliging en dat is altijd een goede zaak!

We kruipen in de camper en niet veel later liggen we te slapen. Heel erg leuk vandaag met die fietsen, we doen dit zeker nogmaals in een andere streek!