Dag 77 Brisbane - Main Beach (Gold Coast)

20 december 2015 - Main Beach, Australië

Howdy!

Op een kleine onderbreking na, rond 2h30 toen de buren nogal luidruchtig 'thuis' kwamen, hebben we vast en diep geslapen. We worden wakker rond 6h30, uitgeslapen en klaar voor een nieuwe roadtrip! We ontbijten, maken ons klaar, brengen de camper in gereedheid en rijden een uurtje later de camping af. We moeten door de stad van Brisbane rijden, we willen dus zo vroeg mogelijk vertrekken om zo weinig mogelijk verkeer te hebben... én we hebben extra geluk dat het zondag is!

We zetten koers richting stad, plots begint de GPS raar te doen.... en we rijden natuurlijk verkeerd!! Midden de stad van Brisbane... gelukkig is er inderdaad niet veel verkeer op dit moment en kunnen we met een verboden U-turn terug de juiste weg opraken, oef! Verder hebben we weinig problemen en al snel rijden we op één van de vele snelwegen die langs de oever van de Brisbane River loopt. We rijden langs de vele bruggen die we de afgelopen dagen meermaals afliepen, een beetje melancholisch nemen we mentaal afscheid van Brisbane...

We rijden de Pacific Motorway naar het zuiden op, passeren langs alle pretparken die de streek rijk is: Wet 'n Wild, Seaworld, Movie World, .... Om 9h rijden we de Gold Coast binnen, het eerste wat opvalt is de enorme hoogbouw die we tegemoet rijden, veel meer wolkenkrabbers dan in Brisbane! We gaan naar Main Beach en rijden Main Beach Tourist Park op om te informeren naar een plaats... we hebben geluk, we kunnen inchecken, maar pas om 11h als de huidige kampeerders uitgecheckt zijn. Geen probleem, we parkeren de camper voor de camping en maken een lange wandeling langs de kust. We wandelen zo'n 3km naar Surfers Paradise en lopen daar even rond. Het is er echt levendig, met veel shoppingcentra, bars en restaurants. Langs de hele kust staat het vol met hoogbouw, en ze blijven er maar bijbouwen... Rond 10h30 wandelen we terug, en iets na 11h checken we in op de camping, we blijven hier 2 dagen. Tot na de middag houden we ons rustig met wat opzoek- en leeswerk.

Rond 2h45 stelt D voor om naar Broadbeach South te gaan, er is daar een gigantisch, onvoorstelbaar groot shoppingcentrum dat Pacific Fair heet. H brak vanmorgen haar e-reader, ze ging er met de knie opzitten toen hij onder het laken lag, en zonder leesvoer zou ze wel eens lastig kunnen worden ;-) D vond een JB Hifi elektrowinkel die Kobo's verkoopt. We nemen de tram, en komen toe in het grootste winkelcomplex dat we ooit zagen, denk maar aan Wijnegem maal 10, op zijn minst!! We kopen eerst de e-reader en hebben daarna nog tijd om wat rond te lopen... er zijn massa's winkels, supermarkten, restaurants foodcourts, verse groentenmarkten en zelfs een bioscoop met 10 zalen... we beslissen om morgen terug te komen en de nieuwe Star Wars film te bekijken, we moeten mee met de hype die hier woedt ;-) We gaan terug naar de tramhalte, net op tijd om binnen de 2 uur gratis terug te mogen reizen!

Terug op de camping maakt D de Kobo gebruiksklaar, en zet de boeken op het nieuwe apparaat... het vergt wat tijd, maar uiteindelijk is alles in orde en H kan weer boeken lezen (blij!!). Daarna begint H aan het avondeten, we eten spirelli met het restje spaghettisaus. Er staat vanavond ook een kar dat verse pizza's maakt in een echte houtoven, maar we laten ons niet verleiden en eten braafjes onze pasta... Na het eten douchen we en daarna leest H nog wat en is D bezig op de computer. Hij stuurt nog een mail naar een firma die fietsen verhuurt, we willen morgen de kust af fietsen, we zien wel of ze nog reageren of niet...

Wanneer we gaan slapen rond 10h kregen we nog geen reactie op onze mail over de fietsen... Morgenochtend even opbellen dus om rechtstreeks te checken!