Dag 76 Brisbane

19 december 2015 - Brisbane, Australië

G'day,

Stille nacht gehad, vast geslapen en goed uitgerust wanneer we wakker worden rond 6h. D springt onmiddellijk in de loopoutfit voor een ochtenrondje, H zet het ontbijt ondertussen klaar. Wanneer D terug is eten we, douchen ons, doen de afwas en selecteren de foto's van de afgelopen dagen.

Rond 10h wandelen we naar de bushalte, er rijden minder bussen in het weekend dus we moeten iets langer wachten dan normaal, maar na een kwartier is er een bus naar het centrum. Daar stappen we een aantal haltes te laat uit... maar aangezien een busticket gedurende 2 uur geldig is, kunnen we zonder problemen een bus terug nemen met hetzelfde ticket. Deze keer missen we niet, we stappen uit aan King George Square. Er is hier weer iets te doen, we horen fanfaremuziek... we nemen een kijkje en zien dat het een optocht is van de Australian Army Cadetts, onder begeleiding van een fanfare. We wandelen 200 meter verder naar de bushalte richting Mount Coot-tha, hier moeten we een half uur wachten op de bus, gelukkig zal ons busticket nog steeds geldig zijn om daarheen te reizen. Mount Coot-tha ligt 8km ten westen van de stad en het uitzicht vanaf de 245 meter hoge top zou spectaculair zijn. De busrit er naartoe duurt een groot half uur. We wandelen de enkele meters naar het uitzichtpunt, en van zodra we het panoramische zicht op de stad zien, worden we stil. Wat een prachtig uitzicht van hierboven!! Er zijn redelijk veel toeristen, dus het is onze beurt afwachten tot we vooraan het hek een aantal foto's kunnen nemen. We genieten een hele tjid van het uitzicht... en begeven ons daarna naar de bushalte. De volgende bus naar het centrum is pas over 1,5 uur dus we beslissen om iets te eten in de tearoom op de heuveltop, op die manier kunnen we ook nog iets langer genieten van het zalige uitzicht op Brisbane ;-) H bestelt de fish&chips, D eet de Calamari&chips, lekker en voldoende, én met een onbetaalbaar uitzicht!

Na ons maal moeten we niet lang meer wachten op de bus (jammer genoeg is ons busticket ondertussen vervallen en moeten we een nieuw aanschaffen) en rond 14h zijn we terug in de stad. We maken een lange wandeling, lopen uiteindelijk weer de botanische tuinen in waar we op een bankje gaan zitten en van de omgeving genieten. Daarna gaan we naar South Bank via de voetgangersbrug, we eten een nitrogene ijsje (de vloeistof wordt voor onze ogen met vloeibare stikstof bevroren, erg lekker!), en zoeken een plaatsje op de oever om te relaxen. Na meer dan een uur krijgen we dorst, we gaan iets drinken in de pub. Er is hier enorm veel volk, waarschijnlijk nog meer nu het weekend is. Rond iets voor 20h gaan we terug naar de oever van de Brisbane River en installeren ons op een ideaal plekje voor het vuurwerk. Een kwartier later is het zo ver, deze keer staan we exact voor het bootplatform waar ze het vuurwerk afschieten en hebben zo een schiterend uitzicht!! Het vuurwerk en de muziek is hetzelfde als  eergisteren, maar het blijft indrukwekkend! Na afloop, nemen we de bus terug naar de camping.

Zo, ons avontuur in Brisbane zit erop, we gaan de  stad missen, we houden van de sfeer die er hangt! Morgen reizen we verder, nog wat meer naar het zuiden om halt te houden aan de Gold Coast.