Dag 73 Landsborough - Glass House Mountains - Brisbane

16 december 2015 - Brisbane, Australië

G'day volgers in belgenland,

Om 6h wakker vandaag, we vliegen er direct in, want we willen geen minuut langer dan nodig op deze camping doorbrengen. We eten, maken ons klaar en steken alles weg en tegen dat het 7h15 is rijden we de camping af.

We volgen de Old Gympie Road door de Glass House Mountains, genietend van het schitterende berggebied rondom ons. We zitten zo dicht bij de kust en toch is er een wereld van verschil! We stoppen bij de lookout, hier hebben we een perfect zicht op de bergrug, die bestaat uit 16 vulkaantoppen van wel 556 meter hoog. Kapitein Cook gaf deze bergen hun naam toen hij in 1770 langs de kust vaarde en vond dat 'ze sterk lijken op serres' (ofwel zijn de bergen erg veranderd sindsdien, ofwel bestonden er toen erg bizarre serres, want wij kunnen de gelijkenis niet vinden ;-).Veel toppen zijn beschermd of onderdeel van het Glass House Mountains National Park. We genieten een hele tijd van dit natuurwonder en beginnen daarna aan de afdaling. We rijden verder langs Old Gympie Road, die overloopt in Steve Irwin Way en ten slotte de Bruce Highway wordt richting Brisbane. Het is enorm druk onderweg naar deze miljoenenstad, dus opletten geblazen! Net voor we de stad inrijden, stoppen we aan de woolies om boodschappen te doen, daarna tanken we en gaan we even verderop een repco binnen om een nieuwe voorraad motorolie in te slaan. De GPS navigeert ons vlot door het drukke verkeer en rond 10h30 komen we aan op onze verblijfplaats voor de komende vier dagen, New Market Caravan Park.  Doordat we vandaag niet onmiddellijk de stad induiken, beginnen we met de planning van de komende dagen: wat we gaan bezoeken, prijzen, welke dag, het weer,....

Na de planning starten we met de voorbereiding van het avondmaal, we snijden samen alle verse groenten voor de spaghettisaus... blijkt dat we gehakt vergeten zijn vanmorgen ;-)... dus moeten we nog te voet naar de supermarkt, gelukkig is er een Coles heel dichtbij, op nog geen 5 minuten wandelen van de camping.

Nu we alles hebben maken we de saus klaar, daarna houden we het rustig bij de camper. Rond 18h eten we en daarna op de geplande skype-sessie met het thuisfront. Iets voor 19h is het zo ver, we zien onze hartedief die thuis is achtergebleven... de lieve Yoda-pussie! Na de skype trekken we ons terug in de camper, blij dat ook met de poes alles goed gaat en dat hij al bij al weinig last heeft van onze afwezigheid. Morgen gaan we op verkenning naar het centrum van Brisbane, kijken er al naar uit!