Dag 71 Noosa

14 december 2015 - Noosa (heads), Australië

Holy sh*t!

We worden pas om 7h wakker en het eerste dat we doen is het gordijntje openen en de schade opmeten.... we zijn letterlijk ondergescheten ;-) De tafel op ons terras heeft een centimeter dikke laag gekregen, de stoeltjes stonden gelukkig tegen de tafel geleund, dus daar is weinig aan te zien.... de camper is bedekt ermee. Dat wordt toch een beetje kuisen straks. We staan op en beginnen alles overvloedig met water af te spoelen, het gaat er gelukkig nog makkelijk af... een half uur later zien we er niks meer van! Maar we zijn gewaarschuwd en vannacht zullen we de camper toch een eind meer vooruit rijden, zodat we niet meer onder de boom staan, de stoelen en tafel zullen binnen staan!

We eten croissants als ontbijt en nemen een douche. Daarna is het tijd om de blog verder bij te werken, we zijn bijna weer up-to-date met alles... pff, niet leuk als je zoveel dagen moet inhalen, maar ja, we hadden geen keus natuurlijk. D is ondertussen de reis verder aan het plannen en het budget aan het bijwerken.

Tegen dat we klaar zijn met alles is het al bijna 14h, tijd om wat leuke dingen te doen! We gaan naar het strand hier aan de camping, het is aangelegd, maar we hebben een mooi stukje zand en we kunnen zwemmen in de rivier, meer hebben we niet nodig om de middag door te brengen. Er zijn veel mensen in en op de rivier, iedereen brengt zijn dagen hier door, ofwel zwemmen, varen, vissen, kajakken, ... als het maar in of rond het water is! En zo relaxen ook wij aan de oever, nu en dan eens in het frisse water. Rond 16h gaan we terug naar de camper en eten een aperitiefhapje. Ruim een uur later zakken we af naar de campkitchen om ons avondeten voor te bereiden en klaar te maken, we eten er ook, met zicht op de rivier.

Daarna terug naar de camper, het is ondertussen al bijna helemaal donker en de vleermuizen stromen weer toe in de boom achter ons... tijd om de camper te verplaatsen dus. We rijden hem een groot stuk vooruit, nu staan we niet meer onder de boom en zullen we hopelijk niet meer bekogeld worden. De stoelen en tafel zetten we ook op een veilige, beschutte plaats... we leren uit onze fouten hé! De rest van de avond brengen we door met lezen en vleermuizen bekijken. We boekten vandaag ook een camping in Brisbane, we zijn er van woensdag tot zondag, we zullen er zeker internet hebben, dus moest het thuisfront nog eens willen skypen, laat maar weten wanneer het past ;-)