Dag 66 Hervey Bay

9 december 2015 - Hervey Bay, Australië

Howdy,

Lekker uitgeslapen, we staan pas iets na 7h op. We eten een uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan: roerei met champions en tomaten, toast, pannekoeken, fruitsap, chocolademelk, nutella, confituur én banaan, wow, de tafel staat vol!  Daarna de afwas en met een volle maag buiten blijven plakken... D wil de snorkeltrip naar Lady Musgrave Island boeken, jaja, we hebben de knoop doorgehakt en willen nog een laatste sublieme Australische snorkeltrip maken ;-)! Hij belt de firma die de boottochten organiseert...  oof er is nog plaats, zaterdag is het zover, jeeha ;-)!! Enig minpuntje, de vertrekplaats is Bundaberg... we moeten dus zaterdagochtend vroeg op om 137km terug te rijden én we moeten in de haven zijn om 8h, dat wordt nog eens oefenen op de snelle ochtendroutine ;-) Maar we hebben het er zeker voor over, het eiland ziet er echt buitenaards prachtig uit en we zullen kunnen snorkelen in een fantastische azuurblauwe lagune naast het eiland, gegarandeerd met schildpadden, super content!!

Dat is geregeld, nu de voorbereidingen voor onze avontuur op Fraser Island! We hebben bijna geen zonnecrème meer, dus we maken ons klaar en vertrekken te voet naar het shoppingcenter hier 2km vandaan. We kopen 2 grote flacons zonnecrème (dat we weer een tijdje wegkunnen), een nieuwe insectenspray (die ook zou moeten beschermen tegen midges) en iets om te eten voor vanavond en morgenochtend... H ziet ook een Yoda t-shirt hangen, dat kunnen we niet achterlaten... We wandelen te voet terug naar de camping, het is ondertussen 12h en dus eten we een kleinigheid. We installeren ons in de campkitchen, D surft ondertussen en H leest. Rond 13h30 maken we ons klaar om naar het strand te gaan, het is slechts 20 meter wandelen, luxe! Echt zwemmen is moeilijk, we gaan 30 meter de oceaan in en staan nog maar tot onze knieën in het water, maar wel ideaal om te spelen met de bal... Na anderhalf uur dolle waterpret, gaan we terug naar de camper en spoelen we het zout van ons af. D wil nog een toerke gaan lopen... chapeau, na een half uur heeft hij er 5km opzitten. H maakt ondertussen de bagage klaar voor de trip van morgen.

Om 18h beginnen we aan het avondeten. We snijden de tomaten en de komkommer, en gooien de aardappelschijfjes en de steaks op de barbie. Na het eten zitten we nog een uurtje buiten vooraleer we ons in onze camper terugtrekken. Daarna kruipen we snel onder de wol, we willen fris en uitgeslapen zijn morgen, het wordt een drukke 2-daagse op Fraser Island!

1. Vandamme veronique:
    12 december 2015
    Jullie zijn nu half weg de avontuurreis van jullie leven met de Kerst en Eindejaarfeesten die in aantocht zijn zullen jullie ginder mooi spektakel zien met de kerstmuts en in zwempak het water in wat zwou ik graag een vlinder zijn dat op jullie schouders zit.
    Groetjes en tot later .