Dag 65 Hervey Bay

8 december 2015 - Hervey Bay, Australië

G'day,

Om 6h30 worden we wakker, het regent, we horen het druppelen op ons dak. We hebben niet meer die snelle ochtendroutine, alles gaat heel langzaam de laatste tijd. Na een ontbijt, douche en opruiming rijden we uiteindelijk rond 8h30 van de camping.

We rijden de Bruce Highway op om verder naar het zuiden af te zakken. Het is nog steeds bewolkt, maar het is opgehouden met regenen. De omgeving is niet tropisch meer, het prachtige regenwoud uit het noorden is vervangen door gewone bomen. Na ruim een uur verlaten we alweer de snelweg, we rijden langs ananasvelden, speciaal om te zien, H wist niet dat dit onder de grond groeide... Rond 10h komen we aan in Hervey Bay, bij het binnenrijden van de kuststad stoppen we eerst aan het visitor center. Ze zijn er super vriendelijk en geven ons nuttige info over de bestaande campings en de trip naar Fraser Island die we zeker willen doen tijdens ons verblijf hier. We bedanken hen en rijden naar de kust waar er 3 campings zich vlak aan het strand bevinden. D zoekt de referenties op en 1 scoort ietsje beter dan de andere 2, dus die wordt het, het leven moet niet altijd moeilijk zijn ;-) We checken in bij Scarness Beachfront Tourist Park. De dame aan de balie is enorm behulpzaam en ze geeft ons een goede deal voor ons verblijf van 2 nachten. We boeken ondertussen ook onze trip naar Fraser Island, dat is voor donderdag en vrijdag, dus later meer hierover ;-) Tijdens onze 2-daagse trip mogen we de camper kosteloos(!) op de camping laten staan, prachtige service!

Na de installatie van de camper zitten we buiten in het zonnetje dat ondertussen weer vollop van de partij is. We informeren nog even naar de mogelijkheden om toch tot op Lady Musgrave Island te raken... we zijn er nog niet helemaal uit... wordt mischien vervolgd ;-) In de late namiddag doen we een wandeling langs het strand en lopen we langs de winkeltjes terug. We eten een ijsje uit een shopke waar ze 72 verschillende smaken hebben... het was een moeilijke bevalling om er 3 soorten uit te kiezen! Dan terug naar de camping, we houden ons nog wat bezig en beginnen daarna stilaan aan het avondeten, croque boemboem. We zitten nog een hele tijd buiten, de temperatuur is aangenaam en er zijn geen lastige insecten.  Net wanneer H naar binnen gaat, krijgt D skype-contact met het thuisfront. Na het gesprek gaat ook D naar binnen en niet veel later zijn we beide in dromenland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Poetie en Moetie:
    8 december 2015
    hebben genoten van de foto's net alsof we erbij waren. Doe zo verder, en profiteer van al dat moois! Groetjes van pepe en suz.