Dag 63 Bargara

6 december 2015 - Bargara, Australië

Dag Sinterklaasje, (hier geen Sint in Aussie)

We slapen erg lang uit vandaag, rond 8h rollen we uit bed omdat de zon de camper begint op te warmen… we eten ons ontbijt en beslissen al meteen dat het een lazy sunday zal worden! Na het ontbijt mesten we de camper uit, was weer hoognodig, en poetsen de binnenkant… niet te doen wat voor stof daar vanaf komt.

Om 10h hebben we er genoeg van, het wordt te warm. We gaan naar de receptie om meer info te krijgen over de bezienswaardigheden in de buurt… eerst en vooral kopen we tickets om morgen de rum distellerie te bezichtigen, die ligt op een kwartier rijden in Bundaberg en is iets wat we zeker willen zien. We informeren naar de gidstocht die je kan doen in Mon Repos, om s’ avonds de schildpadnesten te zien. En we informeren naar de eilanden hier voor de kust: eigenlijk wilden we naar Lady Elliot Island gaan, maar daar moet je met het vliegtuig naartoe en is erg prijzig, die optie valt dus weg. De dame van de receptie raadt ons aan om naar Lady Mushgrave Island te gaan, 2 uur varen vanuit Bundaberg, met prachtige riffen en schildpadden regio. Ze geeft ons de contactgegevens van de firma die de tours aanbiedt. Daarna blijven we nog wat hangen en praten we over haar camping, die echt enorm groot is… ze vertelt dat het seizoen volgende week echt van start gaat en dat er dan maar liefst 3000 (!) mensen zullen verblijven! In 1 seizoen dat van december tot maart loopt zullen er ongeveer 21000 mensen verbleven hebben, reken dat maar eens uit… kassa kassa ;-) We bedanken haar voor alle info en voor het praatje, en wensen haar veel succes voor de drukke periode die er aankomt.

Terug aan de camping nemen we contact op met de firma… er zijn wegens omstandigheden geen tochten de komende dagen, pas vanaf vrijdag varen ze opnieuw naar Lady Mushgrave… jammer, maar voor ons is dit te laat, we kunnen hier geen week blijven plakken, geen extra eilandje voor ons dus… nu ja, we hebben al zoveel wel kunnen doen, dus we leggen ons er snel bij neer. D surft op internet terwijl H leest. Rond de middag beginnen we samen aan de verse spaghettisaus, mmm, vanavond lekkere spaghetti. Na een klein uurtje zijn we klaar en gaan we terug naar de camper. We smeren ons in met zonnecrème en gaan naar het strand 50 meter voor de camping. We amuseren ons rot in het water, want hier mag je zwemmen, geen stingers of krokodillen meer, maar we moeten wel tussen de rood-gele vlaggen blijven zodat de redders ons in de gaten kunnen houden. Dolle pret terwijl we de golven trotseren en er tegenin springen!

Moe van het springen, zwemmen en lachen gaan we terug naar onze camper. We spoelen het zoute water van ons af, en zorgen voor een aperitiefje. Daarna beginnen we aan het avondeten, de saus is al klaar dus enkel nog opwarmen en de spaghetti koken… terwijl we bezig zijn met de bereiding raken we in gesprek met de andere mensen die koken, een dame uit Sunshine Coast en daarna nog een man die ook van daar afkomstig is. Het blijft leuk dat iedereen zo snel contact zoekt, tof dat de mensen hier oprecht geïnteresseerd zijn in andermans verhaal… al snel is het eten klaar en kunnen we genieten van onze maaltijd. Wanneer de zon ondergaat, gaan we richting het strand, we willen die schildpadden wel eens zien die aan land komen…. We wachten geduldig af… maar na een uur geven we het op, we wandelen nog even langs het water op en af, maar nergens een schildpad te bespeuren… Wat is dat toch met ons en schildpadden, het wil maar niet lukken! Terug richting camper dan maar, want straks skypen we met het thuisfront. Morgenavond volgt nog een laatste poging om schildpadden te zien, hopelijk hebben we dan meer geluk ;-)