Dag 62 Kinka Beach – Bundaberg – Bargara

5 december 2015 - Bargara, Australië

Vandaag zijn we halfweg de reis en het is niet te geloven wat we al allemaal gezien hebben gedurende die 2 maanden! We kunnen nauwelijks vatten dat we nog eens zoveel tijd hebben om nogmaals zoveel nieuwe indrukken op te doen en prachtige plaatsen te ontdekken. Maar we zien het nog altijd helemaal zitten, the life on the road zijn we bij lange na nog niet beu ;-)

Om 6h staan we op, we doen de normale ochtendroutine en zijn tegen 7h30 klaar om de camping te verlaten. Het moet gezegd zijn, dit is waarschijnlijk één van de chiqueste campings die we al gehad hebben, overdreven moderne sanitaire blok, volledig betegelt met witte blinkende metrotegeltjes, overal ledverlichting die van kleur verandert, zowel in de vloer als aan het plafond als in de kranen, en zalige regendouches, chapeau voor de uitbaters!

We beginnen met de scenic route langs de kust van Yeppoon via Kinka Beach naar Emu Park, onderweg zien we prachtige villa’s, heerlijke stranden, fantastische natuur. Als we door Emu Park rijden zien we een groep schoolkinderen die zich verkleden voor het schooltoneel, we zien de 3 wijzen, Maria met kindeke Jezus… ‘t zal wel repititie zijn voor het kerststuk…we zwaaien naar hen en ze staan direct klaar om te poseren voor de foto, leuk toch?

Na de kustrit zetten we onze reis verder, we passeren daarbij door Rockhampton. In de straten van de beef capital is het een drukte van jewelste, we worden meegezogen door het verkeer en trekken verder de Bruce Highway op richting zuiden.  We maken enkel een kleine stop om de tank helemaal vol te gooien. Voor de vierde en laatste keer steken we de steenbokskeerkring over net buiten Rockhampton, hier staat jammer genoeg geen bord om te fotograferen, het blijft dus bij 3 foto’s…

De route die we afleggen is erg heuvelachtig, we passeren talloze valleien, allemaal even mooi. We zien prachtige graslanden, bosgebieden, rivieren, droge beddingen,… van alles en nog wat! Rond 13h30 komen we aan in Bundaberg, het lijkt ons een grote stad terwijl we onze weg proberen te vinden… we zoeken het centrum op want de maag begint te grommen… en uiteindelijk nemen we plaats in City Elements, een hippe snackbar. We eten beide een burger, H met licht pikante kip (maar na 3 happen blijkt het zeer pikant te zijn ;-), en D met bbq varkensvlees, erg lekker en leuk gepresenteerd. Na het eten doen we boodschappen in de woolies en dan rijden we naar de camping voor vandaag… Turtle Sands in Mon Repos. Na een twintigtal kilometer komen we er aan, we hadden gelezen op internet dat de camping aan het strand ligt en dat je ‘s avonds op het strand de schildpadden aan land ziet komen om hun eieren te leggen (tussen oktober en maart). Wat blijkt… camping gesloten, bestaat niet meer, grrr… eventjes in het haar krabben en daarna een oplossing zoeken… D zoekt naar campings in de buurt op de gsm… we vinden er 2, maar één krijgt betere kritieken op tripadvisor, dus gaan we daarheen. Het is 8km terugkeren en… gelukkig bestaat hij nog! We checken in voor 3 nachten in Bargara Beach Caravan Park, ook aan het strand gelegen en volgens de eigenaars zouden ook hier schildpadden ‘s avonds aan land komen om te nesten… al bij al hebben we het dus getroffen.

We installeren onze camper en houden ons wat bezig. Iets na 18h begint H aan het eten zodat we zeker klaar zijn met eten om 19h, want we hebben een skype afspraak met het thuisfront en onze Yoda-pussie ;-) We zijn blij te horen dat alles nog steeds goed gaat met iedereen en dat onze Yoda nog reageert op onze stemmen, hij is ons dus nog niet vergeten… Na de skype trekken we ons terug in de camper en werken de blog bij, veel foto’s zijn er vandaag niet… De komende dagen zullen we de omgeving wat verkennen, het één en ander bezoeken en voor de rest wat uitrusten aan het strand, we zagen dat er gezwommen mag worden hier. No worries, en alles op ‘t gemak!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade