Dag 59 Whitsunday Islands

2 december 2015 - Whitsunday Island, Australië

En hier is verhaaltje nummer twee....

Heerlijk geslapen op de boot. We worden rond 5h30 wakker en zijn natuurlijk de eerste die opstaan… we gaan heel stilletjes naar boven en zitten daar een tijdje te genieten van de ochtendstilte en de vogeltjes die we in de verte op Border Island horen… Pas om 6h30 komt er beweging in, Sarah van de crew is wakker en begint aan het ontbijt. Een half uur later kunnen we aanschuiven en eten we ons buikje vol want vandaag is een snorkeldag en we moeten voldoende calorietjes binnen hebben! De anderen staan één voor één op, en iedereen behlave het Deense meisje hebben zeer slecht geslapen… blijkbaar veel te warm en klein in de kajuiten waar ze met 4 in een kleine ruimte moesten slapen… Wat zijn wij gelukkig dat we voor de ene privékamer gingen!

Nadat iedereen ontbeten heeft mogen we snorkelen in de baai van Border Island waar we overnacht hebben. We springen het water in… met de stingersuits, verdomde pakken, echt heel vervelend om mee te zwemmen, en snorkelen er op los. We zien koraal en vissen, maar we zijn verwend aan het worden en vinden dit geen schitterende snorkelplek… De riffen bij Mission Beach en zelfs Cairns waren veel en veel mooier, het water was veel helderder en er waren veel meer exotische vissen… we kijken uit naar de zeeschildpad die hier zou rondzwemmen, maar na een uur hebben we nog geen gezien en we krijgen er genoeg van. We gaan terug aan boord en blijven op onze honger zitten, hopelijk is de volgende plek beter… de kapitein belooft alvast dat er daar meer kans is op een schildpad. We varen naar de 2e snorkelplek van vandaag, Dumbell Island. Ook hier moeten we ons in de pakken wringen vooraleer we het water in mogen, grrr. En ook hier worden we niet overdonderd door het rif en de vissen, dus gaan we weer op zoek naar de zeeschildpad… maar ook deze keer zonder succes. H gaat eerst uit het water, een klein half uur later geeft ook D de zoektocht op… we hebben geen zeeschilpad gevonden om mee te zwemmen, dat vinden we beide toch echt jammer. Nu ja, we concentreren ons op de vele positieve dingen van de afgelopen 2 dagen én we zagen wel een 2-tal zeeschildpadden vanop de boot, dus ‘t is al een begin.

We eten ons middagmaal, kip met pasta en koolsla, hier in de baai op en zijn dan nog een uurtje vrij om te zwemmen/zonnen/praten/… voordat we stilaan terugkeren naar Airlie Beach. H leest terwijl D het beeldmateriaal van de afgelopen dagen bekijkt, we hebben echt veel mooie foto’s en filmpjes!! We keren terug, met de zeilen opgetrokken, want vandaag is er ietsje meer wind. Bijna iedereen aan boord valt in slaap, ofwel op het dek ofwel in de kajuit… wij hadden een goede nachtrust, dus we blijven wakker en praten vooral met Locky en Sara.

Rond 16h komen we aan in de haven van Airlie Beach. Sara zorgt nog voor een mooie groepsfoto als aandenken en dan is het moment aangebroken om afscheid te nemen van iedereen… we hadden echt een toffe bende, niemand die ambetant was of er niet bijhoorde, dus we nemen hartelijk afscheid en wisselen met sommige mailadressen uit. Daarna nemen we de bus terug naar de camping. We zijn doodmoe van de trip en besluiten snel iets bij Macca te gaan eten en daarna boodschappen te doen voor de komende dagen. Zo gezegd, zo gedaan… eerst een deugddoende, lange douche en weg zijn we. Rond 19h zijn we al terug op de camping. We moeten de blog nog bijwerken, en de foto’s selecteren, dus het zit er nog niet op voor ons… maar ondertussen kunnen we nogmaals nagenieten van de mooie trip en de verhalen die we nooit zullen vergeten!

1. Poetie en Moetie:
    3 december 2015
    Hallo D&H
    Wat en mooie tweedaagse trip, terug iets om nooit te vergeten!
    wij genieten van jullie prachtige en leerrijke verhalen! als het mogelijk is eens een filmpje op jullie blog?
    Groetjes van de thuiswachters uit Menen aan de Leie......
    tot Skype.......
    Moetie & Poetie xxxx