Dag 57 Airlie Beach

30 november 2015 - Airlie Beach, Australië

Howdy Folks,

Opnieuw een luie dag in het vooruitzicht, toch zijn we om 6h al wakker… D twijfelt even of hij zal gaan lopen… maar het blijft bij twijfelen en de actie volgt er niet op. Dan maar ontbijten, toast en pistolets, lekker en eenvoudig. Daarna boeken we een activiteit voor komende vrijdag… we verklappen nog niet wat, maar het wordt iets actiefs en adrenaline-rush-achtigs. We houden ons bezig aan de camper en doen alles is slowmotion, het is een lazy dagje, niks moet en alles mag ;-) We plannen onze trip verder in detail tot aan Bundaberg, er zijn veel extra stops toegevoegd onderweg door allerlei tips van locals, die proberen we zo efficient mogelijk in onze bestaande planning te proppen.

Rond half elf wordt het echt te warm op de camping, we pakken in en gaan naar de stad. We wandelen op de boardwalk naar de haven en zetten ons daar in de schaduw om alle in- en uitgaande boten af te loeren. De bemanning is op allerlei boten druk in de weer om alles vertrekkensklaar te krijgen voor de volgende lading popelende toeristen… we zien verschillende groepen mensen aankomen, enthousiast op de boot stappen en uitvaren… en morgen is het onze beurt!! Iets na 12h begint H’s maag te grommen… we gaan op zoek naar eten… we vinden een leuk eetcafé met uitzicht op de haven en nemen plaats op het terras om een pizza te eten. Na de maaltijd wandelen we traag terug naar het stadje, we doen er boodschappen voor het avondeten en het ontbijt van morgen. Daarna stoppen we in de liquor store, want op de boot verkopen ze geen alcohol, het is het BYO principe. Misschien even toelichten: BYO betekent ‘Bring your own’ en wil zeggen dat je je eigen alcohol mag/moet meebrengen. Veel restaurants of andere etablissementen werken volgens dit principe omdat ze geen licentie hebben om alcohol te verkopen. Als je in zo’n zaken iets wil drinken ben je dus verplicht om je eigen wijn of bier mee te nemen. Die alcoholische drank kan je niet kopen in een gewone supermarkt, die mogen bij wet geen alcohol verkopen… onbegrijpelijk voor ons. Nee, voor alcohol moet je naar een speciale liquor store (drankwinkel) gaan die dan ook enkel en alleen maar alcoholische dranken verkoopt. Voor ons lijkt het hele BYO principe misschien bizar, maar hier zie je op veel ramen en deuren van handelszaken de BYO sticker! Dus op onze excursie is het ook dit principe, en we gaan voor de eerste maal zo’n liquor store binnen om een pintje en een fles witte wijn aan te schaffen.

Daarna terug naar de camping en de zakken beginnen klaar te maken voor morgen, zodat we dit vanavond of morgenochtend niet meer moeten doen. We mogen slechts 2 zakken meedoen, de zakken kregen we bij de inschrijving en echt groot zijn ze niet… het is dus een beetje duwen om er alles in te krijgen… maar het lukt uiteindelijk ;-) Tegen dan is het al na 18h en beginnen we aan het avondeten. We zijn ook al ingespoten met de muggenspray, dus van die hebben we geen last meer. We eten gezellig buiten en blijven daarna wat kletsen. Rond 21h kruipen we in ons bedje, zodat we morgen fris en monter zijn voor de spannende 2-daagse cruise!