Dag 56 Airlie Beach

29 november 2015 - Airlie Beach, Australië

Lang uitslapen vandaag, pas om 7h15 staat H op… D is dan al aan het douchen, hij kan nooit lang slapen, werd wakker van de fluitende vogels. H gaat eerst de was doen, we hebben ondertussen weer al een berg vuile was verzameld. Daarna een omelet maken met toast, we gaan voor het uitgebreide ontbijt vandaag. Na het ontbijt gaat H douchen en daarna is de was klaar om uit te hangen.

Rond 10h vertrekken we naar het centrum, we zetten de camper op een gratis parking en wandelen langs de winkeltjes, bars en restaurants… er hangt hier een levendige sfeer, waarschijnlijk is het elke avond party in de vele bars met podia en affiches van optredens… veel jonge gasten zijn nog aan het bekomen van de kater van gisteren ;-) We shoppen een beetje voor onszelf, D koopt thongs (= teensletskes), H gaat voor een nieuwe bikini en een flashy kleedje. Van shoppen krijg je honger en rond 12h30 gaan we naar de fish&chips winkel, we eten ons maal op aan de dijk, met een prachtig uitzicht op de baai met zijn helderblauwe water en de vele zeilschepen die voor anker liggen… een beter uitzicht bestaat niet! Dan maken we een wandeling op de boardwalk (den dijk) tot aan de aanpalende haven waar we eentje drinken, ‘t is allemaal op ‘t gemak vandaag ;-) We wandelen terug en doen de inkopen voor vanavond, D heeft zin in lam op de barbie, H eet dat niet graag dus zij koopt kip. En rond 15h30 keren we terug naar de camping, waar we eerst de droge was binnen halen en wegstoppen. De rest van de middag surft D op internet met de gratis wifi van de camping, H leest een boek. We zien allerlei vogels in de loop van de middag, maar 1 koppel springt er uit, die zitten hier pal achter de camper te snoezen. Pas als ze rechtstaan zien we dat ze enorme stelten hebben, mooie vogels en yes we hebben ze op foto!

We lezen nog wat nuttige info om het verder verloop van de reis te bepalen, door de tips van de locals verandert er nogal veel aan de oorspronkelijke planning.  We spuiten ons opnieuw in met de muggenspray, want dit is echt een wondermiddel, testfase zeker en vast geslaagd!! Daarna steekt D de barbie aan en een half uur later eten we met smaak, en zonder vervelende muggen, onze eigen gekozen menu. We vroegen ons altijd af hoe al die mensen konden buiten zitten zonder last te hebben van de muggen… dankzij deze spray dus, top ontdekking die ons zeker en vast nog vele leuke avondmalen in de buitenlucht zal bezorgen ;-)

1. Alida:
    2 december 2015
    Hey hey , maak er nog en fantastische trip van . Wij vertrekken morgen terug naar
    Huis , pffffff . Thuis gaan we jullie verder volgen .

Groetjes
    Alida en Eric

We hebben elkaar ontmoet opbde camping in Alice Springs
  2. Dominique en Heidi:
    2 december 2015
    Howdy,
    Hopelijk is de rest van jullie reis goed verlopen! Jammer dat het voor jullie al voorbij is volg ons gerust en post af en toe eens een reactie dit is enorm leuk voor ons!
    Blij jullie ontmoet te hebben in AS en doe ze de groeten in Turnhout ;-)