Dag 50 Cairns and Trinity Beach

23 november 2015 - Cairns City, Australië

G'day,

We worden wakker rond 6h door de hevige regenval… ook vandaag een natte start dus. Er staat weinig op het programma vandaag, we kunnen rustig ontwaken en maken dan het ontbijt klaar. Daarna blijven we nog even liggen terwijl we de brochures erbij halen om de eerstvolgende dagen in detail te plannen. Na een uur zijn we klaar met plannen… en ook de regen is opgehouden! Er is nog geen zon te zien, maar de temperatuur blijft hoog, net als de vochtigheid. We snappen nu het woord tropisch regenwoud, gisteren hadden we ook de hele dag hevige buien, maar dan echt gieten é, met bakken uit de hemel… en toch is het boven de 30 graden!

We gaan naar de garage om de camper binnen te doen op onderhoud, we mogen er na de middag om. We wandelen terug naar de camping en installeren ons in de camp kitchen, net als een tiental anderen die hier schuilen of gewoon even uit hun tentje willen zijn. H neemt haar boek erbij, D volgt ondertussen de live verslaggeving betreffende de acties in Brussel… toestanden zeg! Na de middag gaan we richting de garage om de camper op te pikken, alles weer in orde, geen ernstige problemen ontdekt. We rijden door naar Trinity Beach, een mooi strand waar we over hoorden hier enkele kilometers vandaan. We maken er een strandwandeling, maar het is van korte duur… H heeft opnieuw heel veel pijn aan de nek… het is nu de andere kant die volledig geblokkeerd zit… echt genieten van de wandeling is moeilijk. Niet heel veel later zitten we weer in de camper en gaan we terug richting camping. We stoppen nog aan de woolies om drank in te slaan, die was praktisch op… met zo’n weer wordt er wat afgedronken! En dan naar de camping, we houden ons verder rustig want morgen is een drukke dag en we blijven hopen dat H haar nek op miraculeuze wijze volledig gedeblokkeerd zal zijn voor de geplande uitstap.