Dag 25 Lucky Bay

29 oktober 2015 - Cape Le Grand, Australië

Lucky day, Folks!

Rond het gewoonlijke uur wakker vandaag, ‘t is bijna 6h. Allereerste ding dat H doet, het gordijntje openen en genieten van het prachtige uitzicht! Het is geen droom, we zijn hier echt J. De hemel is nog steeds bewolkt en grijs, voorlopig ziet het er niet naar uit dat we veel zon zullen zien… Na het ontbijt wil D een grote wandeling maken naar het naburige Rossiter Bay, H ziet dat minder zitten, in de infobrochure spreken ze van een heentocht van 2,5 uur. Met andere woorden, we zullen meer dan 5h nodig hebben om terug aan de camper te geraken…pff, een getrainde wandelaar is H niet en het is geen asfaltweg die we bewandelen, het is over ruw terrein. Nee, liever iets anders om mee te starten… H stelt voor om de andere kant op te gaan, Thistle Cove ligt aan de andere kant van de baai en zou slechts een uur wandelen zijn. Ok, we bemiddelen en beslissen om die korte wandeling te doen, en daarna nog eens naar de Mississippi Hill door te lopen, ook op een uur wandelen van de camping.

We maken de rugzak klaar, nemen eten en drinken mee en de regenjassen voor het geval dat… Iets voor 8h vertrekken we. We stappen nog maar 10 meter en we zien onze eerste roo’s van Lucky Bay, het zijn er een viertal en ze zijn aan het ontbijten… we blijven even staan om te genieten en beginnen dan aan de wandeling. Het is een leuke tocht: we moeten klimmen over rotsen en heuvels, langs zandweggetjes en door struikgewas. We kunnen makkelijk de route volgen want er staan paaltjes om de zoveel meter. We zien een heleboel salamanders onderweg, ook nog enkele kangoeroes. Thistle Cove is een mooi baaitje, we nemen enkele foto’s en wandelen terug naar de camping langs de gewone asfaltweg, dat gaat een stuk sneller. Daarna wandelen we door naar de Mississipi Hill, we stappen nog maar het strand op en D ziet al 2 roo’s. Onze eerste op het strand zijn een feit! We zijn ongeveer halverwege als de zon begint te schijnen en een helderblauwe hemel zichtbaar wordt. Zalig!! We lopen nog heel even door, maar dan nestelt H zich op het strand terwijl D de rest van de tocht alleen doet. H wil ervan profiteren, binnen een uur kan het weer bewolkt zijn en dan is het te laat om wat te zonnen. D loopt alleen verder, en krijgt van bovenaf een schitterend zicht op Lucky Bay. Na de beklimming keert hij terug naar het strand waar we samen nog wat blijven liggen.  Plots komt er een eco tours 4x4 aangereden, hij stopt net naast ons en een lading toeristen stapt uit… ons signaal om op te krassen. We nemen onze spullen, en wandelen terug naar de camper.

Het is dan 12h30, we eten iets en rusten even uit. Rond een uur of 14 maken we ons klaar voor een laatste wandeling van de dag, we gaan de heuvel naast de camping beklimmen want we denken van daaruit een schitterend uitzicht te krijgen… en weg zijn we. We zien opnieuw roo’s, salamanders, maar ook… en het is onze eerste… een varaan die aan het zonnen is op een rots. Check, staat op de foto! Eenmaal boven worden we beloond met een 360° uitzicht over Lucky Bay en het nationale park, echt de moeite! Dat worden schitterende foto’s. En dan ziet H iets op het strand beneden, 2 roo’s, de ene aan het zonnen en de andere aan het graven… jammer dat we nu niet op het strand zijn, we willen echt een foto van een zonnebadende roo, zoals op de folder van Lucky Bay. Misschien morgen meer geluk…

Daarna de terugtocht die veel lastiger is dan de heentocht. De afdaling is erg steil met momenten, we moeten een paar keer terug omhoog om een andere weg naar beneden te zoeken… maar uiteindelijk lukt het ons en raken we veilig tot aan de camper. We houden ons rustig de rest van de dag, schrijven het verhaaltje, ruimen wat op en maken ons avondeten klaar. Ja, het was een heel geslaagde dag vandaag, En het beste is dat er morgen nog zo één volgt...