Dag 24 Albany - Esperance - Cape Le Grand NP

28 oktober 2015 - Cape Le Grand, Australië

G'day Folks!

Wat een nacht... het regende aan één stuk door en het getik van de druppels op het dak hield ons het grootste deel van de nacht wakker. Om 5h30 staan we op en eten we ontbijt, slapen zit er toch niet meer in. Maar niet getreurd.... vandaag staat Lucky Bay op het programma!! We zijn in supertempo klaar om te vertrekken :-)

Om 6h rijden we de camping af en zoeken we de South Coastal Highway op die ons naar Esperance zal leiden. H zal het eerste deel van de route voor haar rekening nemen. Rijden in de regen is allesbehalve aangenaam en de roadtrains die we kruisen trakteren ons op een extra vloedgolf, de ruitenwissers doen overuren. Aan Jerramungup neemt D het stuur over, het is dan iets voor 9h. We zijn net weer vertrokken en  D ziet 3 kangoeroes de weg over huppelen, hihi, we hadden er al even geen gezien, wat is dat een leuke verrassing! Een half uur later stopt het eindelijk met regenen, we zien het eerste stukje blauwe hemel sinds dagen... jippy! H breekt spontaan uit in gezang, een ode aan de zon :-). In de buurt van Munglinup op 100km van Esperance zien we plots een heleboel vlinders, overal waar we kijken zien we kleine witte vlindertjes rond fladderen.

Iets voor 12h komen we aan in Esperance, we gooien de tank vol en gaan naar het visitor center. Ze geven ons de nodige inlichtingen om Lucky Bay te vinden, maar ze kunnen ons niet garanderen dat er nog plaats zal zijn… we zullen dat pas ter plaatse ontdekken. We kopen al een dagpas voor het park zodat we straks niet moeten aanschuiven bij de rangershut. Er zouden momenteel ook uitbreidingswerken zijn in het park waardoor er minder beschikbare kampeerplaatsen zijn. We beginnen aan de laatste 65km naar Cape Le Grand National Park, ondertussen is de zon weer achter de wolken verdwenen, H's lofzang heeft blijkbaar niet geholpen ...

Om 13h komen we aan op Lucky Bay, volledig onder de indruk van het prachtige witte strand in de verte en het azuurblauwe water… echt zoals een postkaartje. D twijfelt zelfs of het op onze ranglijst van mooiste stranden voor Coral Bay komt te staan…

We zien een prachtig kampeerplekje, nummer 4 met uitzicht op de volledige baai, en installeren onze camper daar…. Niet om te stoefen, maar we hebben zonder twijfel het BESTE plekje van de hele camping weten in te palmen. Het begint te regenen maar het kan de sfeer niet drukken, lekker gezellig in de camper, met een prachtig uitzicht, kan niet beter!!! We prijzen onszelf echt wel gelukkig hier in Lucky Bay! Even later schijnt het zonnetje weer, perfect moment voor een strandwandeling. We lopen blootvoets door het water, het zand voelt raar aan, het is heel erg hard en van zodra je blijft staan zak je erin weg, net alsof het drijfzand is.

Na de wandeling zien we dat de ranger op de camping  aanwezig is. Aan hem moeten we nog betalen voor de overnachtingen. We betalen meteen alles, we kunnen hier nu 3 nachten verblijven, ons stukje hemel op aarde, voor eventjes toch. We doen nog een avondwandeling langs de rotsen, en keren dan terug naar de camper om eten te maken. Deze keer zijn we voorbereid, we hebben genoeg eten en drank mee om een week te overleven ;-)

De zon is ondertussen onder, we kruipen in ons bedje want het was een vermoeiende dag op de baan. We zullen zeker en vast goed slapen met het vooruitzicht dat we hier nog 2 volle dagen mogen blijven genieten !!