Dag 17 Yanchep - Fremantle

21 oktober 2015 - Fremantle, Australië

Howdy,

We hebben een goede nacht gehad, we werden niet gestoord door rangers of wilde dieren en hebben onze eerste wildkampeernacht overleefd: we zijn nu officieel backpackers!!

Wel weer vroeg wakker, want in zo'n nationaal park zijn er nog meer dierengeluiden dan op een camping (en 't is daar al niet te doen van de fluitende vogeltjes van zodra de zon opkomt). Positieve hieraan is dat we een schitterende ochtendwandeling kunnen maken zonder dat er ook maar iemand in het park is, helemaal privé dus ;-)

Het eerste wat we zien zijn weer hele horden kangoeroes (of is het een troep?).  Ze vervelen nooit, dus ook nu worden er weer tientallen foto's gemaakt.  We gaan richting het koala-dorp, die hebben we nog niet ontmoet tijdens onze reis, we zijn erg nieuwsgierig... We speuren een tijdje de bomen af, maar zien niet direct een koala... Plots roept D dat hij er één gezien heeft, hij was zichzelf net aan het krabben en heeft zo zijn positie verraden. Het is de eerste die we zien, dus we nemen minstens twintig foto's.  Ze bewegen weinig tot niet, dus we hebben alle tijd om hem uit alle hoeken te fotograferen, alleen lastig dat ze zo hoog zitten. Ok, die hebben we gezien, we speuren verder naar andere soortgenoten. Ze vallen zeker niet op die kleine grijze wezentjes hoog in de bomen. Je moet er echt goed naar zoeken. We hebben er in totaal 4 gevonden, we zullen er wellicht meer gemist hebben... Maar de dag kan al niet meer stuk, nog geen 8h en we hebben al kangoeroes, koala's en massa's rare vogels gezien!! Misschien nog een weetje over koala's meegeven: de zwangerschap duurt slechts 35 dagen, daarna wordt er een hulpeloos 'boontje' geboren en dat kruipt dan nog voor 5 à 6 maanden in de buidel.

We vertrekken richting Perth. D stelt voor om eens in Cottesloe te stoppen, een deelgemeente van Perth met een heel mooi strand. Geen evidente route, drukke ochtendspits richting Perth, maar we hebben een competente chauffeur en goede copiloot, dus zonder noemenswaardige problemen komen we rond 9h aan. Het is er inderdaad mooi. We doen een strandwandeling, kuieren wat rond, en rond 10h30 zien we plots massaal schoolkinderen in allerlei uniformen volledig wild gaan. Ze gooien de uniformen uit en stormen de zee in (sommige zelfs met uniform)... we weten niet wat er aan de hand is, maar ze zijn niet te houden, de jeugd é. We bekijken het even van ver, maar beslissen dan om de camping op te zoeken.

We gaan de komende 3 nachten doorbrengen in Fremantle, de camping heet Fremantle Village.  We installeren ons en profiteren van het feit dat we elektriciteit hebben door alle apparaten op te laden. H maakt spaghetti in de gemeenschappelijke keuken, wat een echte uitdaging blijkt te zijn, want we hebben maar 1 grote pot... probeer het zelf maar eens uit. Enfin, na meer dan een uur sukkelen in de keuken kunnen we aan tafel gaan en het smaakt!

Rond 14h30 gaan we te voet naar Fremantle centrum, het is een kwartiertje wandelen. Eerste stop is het visitor center, we willen wat meer info over onze uitstap naar Rottnest Island van overmorgen. Daarna zoeken we de bibliotheek op en maken gebruik van de gratis wifi om de foto's van gisteren op te laden. We zoeken ook nog wat andere zaken op voor de uitstappen die gepland staan de komende dagen. De tijd viegt snel als je zo bezig bent op internet, voor we het beseffen is het 16h30...  We doen nog een korte wandeling door het centrum, en zakken dan af naar het station. Daar zoeken we B-Shed, de vertrekplaats van de ferry naar Rottnest Island (zodat we vrijdagochtend weten waar we moeten zijn). Check! Tijd om terug te keren naar de camping, al bijna 17h30... We nemen de gratis CAT bus en wandelen het laatste stukje naar de camping terug.

Verder doen we niet veel meer, het was een lange vermoeiende dag. We zorgen dat alles in orde is om morgenvroeg snel te kunnen vertrekken... de camper gaat binnen op onderhoud. We hebben ondertussen al ruim 3000km gereden, en voor we verder reizen willen we zeker zijn dat alles in orde is.

Morgen moeten we ook naar de gevangenis maar dat vernemen jullie dan wel ;-D

PS: Wij willen de dames (Greet en Jill) http://www.opti-q.be  bedanken voor de goede raad bij het kiezen van een zonnebril want de UV-stralen zijn hier elke dag "very high" en hebben dankzij hen geen last van pijnlijke ogen!! Ook de lenzen zijn super! merci!