Dag 15 Kalbarri - Geraldton - Jurien Bay

19 oktober 2015 - Jurien Bay, Australië

Oi,

Traditiegetrouw vroeg wakker. Vannacht hebben we regen gehad, hoorden het getik van de druppels op ons dak, was wel rustgevend. Deze ochtend is er nog een beetje motregen, maar in de verte zien we de wolken al openbreken, dus het zal niet lang meer duren... En tegen dat we klaar zijn met ontbijten is het inderdaad al gestopt met regenen.

Rond 7h30 laten we het mooie kuststadje Kalbarri achter ons, hier zouden we rustig nog enkele dagen kunnen blijven, maar we hebben een planning te volgen. We doen een klein omweggetje van zo'n 8km, omdat we onderweg nog willen stoppen bij enkele prachtige Coastal Cliffs. De eerste klif die we gaan bekijken is de Natural Bridge: het is een stuk klif die, zoals de naam al doet vermoeden, op een brug lijkt die naar de oceaan loopt, heel mooi. Dit is ook een gekende plek om walvissen (Humpback wales) te spotten, we zoeken een tijdje de horizon af maar zien geen enkel spoor van hen. Op naar de volgende klif dan maar, dit is de Island Rock. Deze klif is door de jaren heen afgebrokkeld van het vasteland, waardoor het lijkt alsof ze uit de oceaan is gerezen.  Ook hier kijken we uit naar walvissen, en op het eerste zicht lijkt het niks te worden... maar dan ziet D een fontein, op redelijk dichte afstand van de kust. We blijven kijken en zien de walvis met het blote oog uit het water springen, 't is nog steeds ver, maar al een stuk dichter dan die van gisteren, nu hebben we geen verrekijker nodig! H blijft daarna nog een kleine 10 minuten wachten op de volgende walvis-actie, met de camera in aanslag, maar er gebeurt niks meer, geen foto dus... We rijden weg van Island Rock en plots ziet H iets bewegen in de begroeiing langs de weg: het zijn kangoeroes!! Altijd de max, dus we stoppen en nemen massa's foto's. Het blijken 2 grote en een kleintje te zijn (kweetni oe koddig dat kleintje!!). H heeft het kleintje jammer genoeg niet op foto, maar D heeft het wel van heel dichtbij kunnen filmen met de go pro!!

Na deze onverwachte ontmoeting gaan we goedgemutst verder. We stoppen om een beetje bij te tanken in Port Gregory, een heel klein kuststadje van zo'n 4 straten groot, niet echt de moeite, wel een leuk strandje. Net buiten het stadje is er echter een prachtig natuurlijk fenomeen: Pink Lake. Ik weet niet exact waarom het die roze kleur heeft, maar het is echt wel betoverend om te zien. 't Zou iets te maken hebben met een natuurlijke reactie van enkele enzymen in het water (maar volgens D zou het aan de BASF fabriek kunnen liggen die we zagen aan de rand van het meer, en de chemicaliën die ze erin dumpen ;-)). Swat, 't blijft echt wel speciaal om te zien.

Tegen 11h30 komen we aan in Geraldton. Hier doen we inkopen, tanken we helemaal vol want 't is goedkoop, en eten we iets in de Macca (Mac Donalds) voor de free wifi zodat we de foto's van gisteren kunnen opladen.... 1 probleem: de wifi werkt niet, dat is weer chance hebben...

Rond 13h30 passeren we door Doronga. En ook daar is er iets speciaals, er groeien namelijk Leaning Trees (letterlijk vertaald: leunende bomen). We herinneren ons van de heenreis dat we er slechts enkele zagen over een heel korte afstand, toen misten we de kans op een mooie foto. Nu stoppen we direct wanneer we een mooi exemplaar zien langs de kant van de weg. Het is een eucalyptus soort, die heel zwakke takken en stam heeft, maar die wel een echte overlever is. Door de sterke kustwinden hier, kunnen ze niet rechtop staan, dus groeien ze plat over de grond. Er zijn hier toch veel speciale dingen te zien, en we zijn nog maar begonnen! Volgende plaats die we doorkruisen is Port Denison, daar komen we terug op de Brand Highway. Na een luttele 25km nemen we de afslag naar de Indian Ocean Drive. We houden nog korte stops in Leeman en Green Head, maar vervolgen onze weg snel want we willen vannacht stoppen in Jurien Bay, zo'n 20 km boven Cervantes. We zoeken een camping met barbie, want we gaan opnieuw een poging wagen, we kochten een lekkere steak die we straks willen bakken...

We checken in bij Jurien Bay Tourist Park, installeren ons en checken daarna de barbie area... en 't is helemaal in orde!! Straks dus onze 1e BBQ met een lekker steakske, aardappelen, tomaten en wortelen.

Morgen opnieuw rare natuurverschijnselen Cervantes NP we kijken er al naar uit...

1. Poetie en Moetie:
    19 oktober 2015
    Dag lieve kangoeroetjes,
    We moeten voor de zoveelste maal vaststellen dat jullie de reis van het leven aan het maken zijn. Jullie zien er dan ook heel stralend en gelukkig uit. Wij genieten met volle teugen van de sappige reisverhalen en de prachtige foto's. Doe zo verder en geniet maar van deze prachtige natuur.
  2. Pappie poes:
    19 oktober 2015
    We hebben juist naar de mooie foto's gekeken. Ze zijn toffe! We zien dat jullie dat goed stellen. Veel toffe plaatsen bezochten. We leven mee met jullie door jullie foto's en verhalen te kijken. Gelukkige vakantie verder en geniet er vol van.
  3. Greet en Jill:
    20 oktober 2015
    Veel plezier daar maar we zien dat alles goed verloopt. Geniet maar met volle teugen van deze onvergetelijke mooie ervaring.