Dag 117 Werribee

29 januari 2016 - Werribee, Australië

How are yah?

Om 7h30 staan we op. Geoff is al vertrokken naar zijn werk en Kim maakt zich net klaar om te vertrekken. Het is de eerste schooldag van één van de kleinkinderen (7 in totaal)  en dat mag ze niet missen! Ze geeft ons de huissleutels voordat ze vertrekt, vraagt ons de deuren te sluiten als we het huis verlaten en belooft rond 11h30 terug te zijn. En dan zijn we helemaal alleen...

We nemen een douche, maken ons klaar, ontbijten en beginnen dan aan het leegmaken van de camper. Heel makkelijk met een hele oprit om te gebruiken.  Alles eruit, bed afbreken en omvormen tot zitbanken, zo lijkt de camper groter... alle bergruimte checken zodat we niks vergeten zijn, nog de laatste beetjes oppoetsen... afval weggooien in de openbare vuilnisbak in het park hierachter en klaar!! Wie hem wil kopen kan hem onmiddellijk meenemen, een extra troef bij het verkopen. Het is ondertussen 11h30, nog eventjes relaxen, Kim verwelkomen en daarna zijn we weg.

Onze eerste afspraak wacht op ons aan het station van Werribee, een engels koppel, onze contactpersoon heet Hannah. Ze krijgen alle uitleg van ons, we tonen alles, beantwoorden alle vragen... en voor we het weten is het uur om. Oei, onze 2e afspraak komt er aan. We excuseren ons bij Hannah, ze begrijpt het en stellen voor om ergens iets te gaan drinken om alles te bespreken, en om na onze 2e afspraak terug te komen voor een testrit. Ok, in orde! Snel naar het station om Manon en Yohan op te wachten, het Franse koppel dat interesse heeft. Ook hen geven we alle uitleg en doen we de hele ronde van de camper. Ze vragen ons hoe snel hij beschikbaar is... direct dus ;-) Dan willen ze weten of er nog interesse is, en wij vertellen van het andere koppel dat wacht op een testrit tot we klaar zijn met hen... oei, paniek in de ogen. Zijzelf willen niet rijden, ze zijn pas in Australië, hebben nog nooit links gereden en durven geen risico nemen met een camper die niet van hun is. D moet dus rijden, makkelijk, een rustig ritje, niet te hoog in toeren gaan, en de motor klinkt perfect ;-) Na de testrit vragen ze bedenktijd, we gaan akkoord en willen net het Engelse koppel opbellen om hun testrit te maken wanneer ze snel omkeren en toehappen... ja, ze kopen hem voor de volle vraagprijs, joepie!! We gaan om de hoek iets drinken terwijl we alle papieren invullen, krijgen het geld overhandigd in een envelop en overhandigen daarna de sleutels en de boorddocumenten.  Een beetje triest dat we ons 'huisje' van de afgelopen 4 maanden kwijt zijn, een hoofdstuk dat is afgesloten, maar aan de andere kant zijn we heel erg blij dat hij zo snel verkocht is voor de volle vraagprijs... met andere woorden, nu kunnen we nog echt genieten van onze laatste dagen in Melbourne, zonder steeds afspraken te moeten maken voor bezichtigingen, te sms'en en bellen, te stressen over de verkoop.

Dan te voet naar Kim & Geoff's place, kleine 30 minuten wandelen, maar echt snel wandelen want we lopen met de  envelop rond, niet ideaal... De banken zijn gesloten, het is vrijdagavond 17h, dus we moeten wachten tot morgenochtend om het geld op de bank te zetten. 'Thuis' delen we het goede nieuws, ze zijn echt blij voor ons dat het gelukt is! Kim zorgt voor het avondeten, ze maakt lam en aardappelen klaar in de oven, me verse groenten, D geniet er van!! H eet niet graag lam, maar doet toch haar best om haar appreciatie te tonen door een stuk te eten. Daarna beginnen we de koffers te pakken, want alles uit de camper ligt nu nog op een berg in de kamer... en morgen zouden we hier vertrekken... hmm, misschien toch nog een dag langer hier blijven?? We zien wel... van Kim & Geoff zijn we welkom om te blijven zolang we willen, dat maakt het wel veel makkelijker. Met de blog hebben we al enkele dagen achterstand, 's avonds is het hier moeilijk om te typen door de boeiende en leuke conversaties, dus tot 22h30 houdt ze een schrijfmarathon. Dan heeft ze erg genoeg van en zet de computer aan de kant om zich in de zetel bij de rest te voegen en deel te nemen aan de gezelligheid... en zo blijven we nog tot middernacht tetteren!!

1. Staessens mia:
    1 februari 2016
    Dag Dominique en Heidi,

Zopas gelezen dat jullie een goed logeeradres gevonden hebben met (zo te lezen) heel gastvrije en behulpzame mensen.
    Dat de camper verkocht is, zal wel een ganse geruststelling zijn denk ik.
    Na alles wat ik gelezen , en de vele mooie foto's die ik gezien heb, kan ik me enkel voorstellen dat de 4 maanden Australië fantastisch geweest zijn.
    Geniet nog van de laatste dagen, en we wensen jullie een voorspoedige en veilige terugreis.
    Tot in België.

Groetjes