Dag 116 Halls Gap - Werribee

28 januari 2016 - Werribee, Australië

Howdy,

We zetten de wekker om 7h30 want H wil de wandeling naar de Pinnacles maken na alle foto's die ze zag... once in a lifetime, ze mag dat niet missen!! Het ziet er bewolkt uit, ideaal om de zware tocht te maken. Het begint lichtjes op te klaren, dus we moeten snel zijn als we de zon en de bijhorende hitte voor willen zijn.

Na een stevig ontbijt rijden we om 8h30 van de camping. Tien minuten later zijn we bij Wonderland carpark. H ziet af, maar niet zo erg als ze gedacht had, al bij al valt het wel mee... en de omgeving maakt het allemaal de moeite waard, onbeschrijfelijk!!! Silent Street is een topper, het uitzicht op de top is onbetaalbaar! H is zooooo blij dat ze de moed samenraapte om de tocht te maken, prachtig. Genieten van de hele afdaling, en net voor we de camper bereiken slaat ze haar voet om... en niet een klein beetje! Ze gaat door de knieën en denkt niet dat ze nog aan de parking raakt. Gelukkig valt het nog mee, na 5 minuten rust staat ze recht en hinkt naar de camper, daar legt ze een ijskoud blikje cola op de enkel om het zwellen tegen te gaan. Normaal gezien zouden we nog een makkelijke wandeling doen naar Venus Bath, ondiepe rockpools, maar met H's enkel-incident moeten we die overslaan.

Om 10h30 rijden we richting Werribee, waar we de komende 2 nachten mogen logeren bij Kim & Geoff, we kijken er naar uit om weer eens in de huiselijke sfeer te vertoeven ;-) We rijden de Grampians uit, door een schitterende laan met bomen langs weerszijden, omgeven door velden. We gaan de Western Highway op, waar we opnieuw overal wegenwerken zien, de snelweg tussen Adelaide en Melbourne moet blijkbaar hoognodig uitgebreid worden. 2 uur later passeren we Ballarat, en nog eens anderhalf uur komen we aan in Werribee. Eerst iets eten, dan een Bunnings opsporen om sponsen te kopen... tijd om ons campertje te wassen. We gaan naar de carwash en zwoegen een uurtje om alle stof, vuil en insecten te verwijderen, daarna alle ramen oppoetsen van buiten en van binnen... ons campertje blinkt als nooit tevoren, onweerstaanbaar voor potentiële kopers ;-)

Net op tijd klaar voor onze afspraak, om 16h onmoeten we Polly aan het Werribee station. Ze checken alles, doen een testrit en lijken erg geïnteresseerd... ze zullen er nog even over nadenken en laten ons dan iets weten. Geen probleem voor ons, we krijgen massa's berichten en telefoons van personen die interesse hebben, dus ondertussen zitten we niet stil... morgen hebben we nog 2 afspraken gepland. We zeggen Polly dat ze er best niet te lang over nadenkt... no pressure ;-)

En dan is het zo ver, we gaan naar Kim & Geoffs huis, we voelen ons toch een beetje verlegen om zo bij iemand die je slechts vaag kent binnen te vallen. Maar de angst is ongegrond, we worden hartelijk ontvangen, enorm vriendelijke mensen! We worden getrakteerd op fish & chips, eten voor het eerst haai (erg lekker), krijgen aardappeltaartjes en dumplings voorgeschoteld. Nog een onverwachte skype met het thuisfront en de rest van de avond praten we met onze gastheren... de tijd vliegt, voor we het weten is het 23h30... oei, oei, tijd om te slapen. We hebben een verzorgde slaapkamer met dubbel bed, en een eigen toilet en badkamer, luxe zeg!!