Dag 118 Werribee

30 januari 2016 - Werribee, Australië

Howdy,

We staan om 8h30 op, zalig geslapen, Kim & Geoff zijn ook al op. We ontbijten allen en maken ons daarna klaar om naar het nabij gelegen shoppingcentrum te gaan, we moeten namelijk nog wat geld op de bank zetten en de overdrachtspapieren voor de camper opsturen. Geoff stelt voor om ons te brengen, super, daar zeggen we geen nee tegen!

We worden om 10h30 voor de deur van het winkelcentrum afgezet. Het eerste wat we doen is de bank opzoeken en het geld op de rekening zetten. Daarna naar de post, net ernaast, een kopie nemen van het attest, postzegel kopen en in de bus deponeren. Zo, dat is gedaan! Nu enkel nog de verzekering van de camper stopzetten, maar dat kan pas op maandag. We lopen nog wat rond in het gigantische winkelcomplex, ongeloofijk hoe groot ze hier alles maken. D krijgt een schitterend idee... aangezien we nog een extra nachtje bij Kim & Geoff blijven gaan we vanavond eens voor hen koken, niks speciaal, maar verse spaghetti bolognese. D belt Geoff op om te checken of ze nog geen plannen hadden vanavond, wat niet het geval is, dus het plan gaat door. Even iets eten in één van de vele foodcourts, en daarna boodschappen doen. Dan te voet naar 'ons' huis, slechts 10 minuten wandelen.

We komen 'thuis' en D begint een hotel/studio/appartement te zoeken in Melbourne CBD vanaf morgen, want we willen ook niet van hun gastvrijheid profiteren... maar Geoff & Kim stellen voor om toch nog tot maandag te wachten om te vertrekken, dan is de Australian Open voorbij en zal er overal meer beschikbaar zijn tegen een lagere prijs. Geoff helpt ons een slaapplaats te kiezen met een perfect centrale ligging, hij werkt namelijk al 40 jaar als loodgieter in Melbourne CBD en weet dus als de beste waar we moeten zijn ;-) We vinden een leuk appartement naast Town Hall, centraler kan niet, vlug boeken.... en yes, geregeld!! Dus vanaf maandag gaan we naar de city ;-)

De rest van de middag praat D met Geoff, hij spreekt zelfs af om morgenochtend mee te gaan naar zijn werk, een spoedjobke in de stad bij de Prada winkel. H leest nog wat voordat ze begint aan de spaghettisaus. Bij het snijden van de groenten krijgt ze hulp van D, dus dat gaat snel. Kim maakt nog verse lookbroodjes, en rond 18h30 kunnen we aan tafel. De saus à la H, zoals D het noemt, is een succes, iedereen smult. Geslaagde maaltijd ;-)

Later op de avond kunnen we nog skypen met het thuisfront, waarschijnlijk de laatste skype-sessie... alles begint 'de laatste keer' te worden. Daarna kijken we samen naar de finale van het vrouwentennis, en gelukkig zijn we allemaal anti-Williams en verliest ze tot ons genoegen de partij. Het is opnieuw bijna 23h wanneer we in ons bedje duiken, vroeg gaan slapen lukt hier niet, het zijn fervente praters ;-) D zet zijn wekker voor morgen, om 6h opstaan, hihi... H kan uitslapen en heeft het bed voor zich alleen ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Poetie en Moetie:
    1 februari 2016
    hebben genoten van de mooie foto's. jammer dat het mooie liedje bijna uit is! super pepe en suz.
  2. Vandamme veronique:
    Hallo,
    k heb nog vlug de laatste dagen van jullie reis gelezen .Jullie hebben de rond reis van jullie leven gemaakt en al die mooie fotos om van te water tanden .Was ik maar een witte vlinder op jullie schouders om mee te kijken naar al het moois .Ik denk dat er hier in het verre Menen een paar mensen zullen blij zijn dat jullie gaan thuis komen .Verder wens ik nog jullie een paar mooie dagen in dat verre continent van jullie en een behouden thuis komst.
  3. Carine en Patrick:
    1 februari 2016
    D&H, na een week Oostenrijk in een hotel met slecht of geen internet hebben we de dagelijkse verhalen met aangepaste foto's van jullie toch ferm gemist. Het is verschieten dat die 4 maand al bijna voorbij zijn. In ieder geval is alles toch prima verlopen en hebben jullie ongelofelijk veel gezien en ontdekt. De reis van jullie leven om NOOIT te vergeten. Wij zullen onze dagelijkse documentaire zeker missen. Gelukkig zullen Moetie en Poetie jullie niet meer moeten missen ......alsook jullie poes :)! Geniet nog van de laatste dagen in het verre Australie en kom behouden thuis in Belgenlandje.
  4. Pappie poes:
    1 februari 2016
    Hallo hier met pappie poes en Yoda. Bedankt voor al jullie mooie verhalen en foto's. Geniet nog van jullie laatste dagen vakantie en een goeie terug reis. We tellen af met Yoda. We gaan blij zijn jullie uitgerust en mooie bruine kleurige van de zon terug te zien.
    (Johan en familie)
    Tot vrijdag,
    Groetjes
  5. Natacha:
    2 februari 2016
    Heyla.. Super om jullie verhaaltjes te lezen maar k zalt nog leuker vinden om ze live te horen.. Tof dat de camper al verkocht is.. Geniet er nog ffkes van en een goeie terugreis gewenst.. En weet da Yoda poes happy zal zijn om jullie terug te zien xxx dikke kus