Dag 113 Adelaide - Halls Gap

25 januari 2016 - Halls Gap, Australië

Howdy,

Om 7h gaat de wekker, we eten ons ontbijt en maken ons klaar om uit te checken. Iets voor 8h leveren we de sleutel in en gaan in de camper zitten. Vanaf 8h moet er betaald worden voor de parkingplaats, dus om een boete te vermijden wilden we hier zeker zijn. Een half uur later rijden we naar de garage, om 9h hebben we afspraak en een kwartier voor tijd komen we aan.

We geven de sleutels af en hij zal een belletje geven van zodra de camper klaar is. We nemen plaats in een espresso bar dichtbij en houden ons bezig met de computer. Om 11h krijgen we telefoon, de camper is klaar en er zijn geen grote gebreken ontdekt, woehoe! De camper kreeg nieuwe ruitenwissers en een lamp vooraan, maar verder niks speciaals. We bedanken de man en vertrekken, we willen vandaag nog in de Grampians geraken... meer dan 500 km rijden, dus geen tijd te verliezen. Na een tankbeurt rijden we de M1 op. Het eerste deel is dwars door de Adelaide Hills, erg bergachtig dus, maar de camper heeft er geen problemen mee na zijn onderhoudsbeurt, lijkt gloednieuw ;-). In Tailem Bend stoppen we voor een sanitaire stop en iets om te knabbelen.... het wordt een heel gezonde portie frieten, iets anders hebben ze niet... pff, dat wordt sporten hoor om al die extra kilo's er af te krijgen ;-) Ondertussen bellen we om de camping vast te leggen, we weten dat er nederlanders en vlamingen (uit Ieper!) een camping openhouden in Halls Gap, dus daar willen we overnachten. Gelukkig is het geen probleem, en aangezien we vlamingen zijn kan er zelfs een korting vanaf! De weg is nu vlak, langs velden met schapen en koeien, hier en daar wat bomen, niks opmerkelijks te zien, maar wel mooi.

Rond 15h30 rijden we door Bordertown, hier stoppen we om nog eens de tank vol te gooien en even later gaan we de grens met Victoria weer over, dus opnieuw de horloge een half uur doordraaien. Twee uur later zijn we in Horsham waar we boodschappen doen voor de komende 2 dagen. Morgen is het Australia Day, de nationale feestdag, en alles zal gesloten zijn, we moeten dus vooruit plannen. We werken ons boodschappenlijstje af, proberen zo efficiënt mogelijk te werk te gaan, rekenen af en terug 'en route'. Zo'n 20km na Horsham slaan we een zijweg in, we rijden langs de 'Giant Koala' en nemen al rijdend een foto van deze reus. Rond 19h komen we aan op de camping, Halls Gap Lakeside Tourist Park. Hier boekten we voor 2 nachten... de receptie is gesloten, dus aanmelden kan niet meer.... maar we zien een envelop met onze naam erop naast de deur! Er zit een brief in met de code voor de slagboom, een plannetje van de camping en de aanduiding van onze plek. Super! We installeren ons en beginnen direct met het avondeten. De biefstukken worden op de barbie gegrild, pasta wordt gekookt, tomaten worden gewassen, tafel gedekt en aanvallen! We hadden echt honger na een lange dag op de baan... Nu de honger gestilt is, tijd voor een avondwandeling... er zouden hier veel wilde dieren moeten zitten, dus we gaan op onderzoek. We zijn nog geen 2 minuten ver, komen op een weide naast de kampeerplekken en zien honderden roo's!!! Allemaal aan het grazen in de opkomende avondkoelte, zalig!! H is in haar element en neemt de ene foto na de andere. We zien ook massa's cockatoo's, parrots en eenden op de camping. We wandelen nog een beetje verder en H spot een wild hert! Op de weg hier naartoe hadden we ook al een echidna gezien vlak naast de weg... het is hier een echt dierenparadijs!

Van zodra de zon achter de bergen verdwijnt begint het serieus af te koelen. De camping ligt in een dal, net naast een meer dat afgedamd is. De omgeving is schitterend, maar morgen hebben we wat meer tijd om te verkennen. Nu vluchten we in de camper om aan de kilte te ontsnappen, heel blij dat ons donske er nog steeds ligt ;-)

1. Poetie en Moetie:
    26 januari 2016
    Hallo D&H "t is aan het inkorten hé. Laat ons nog maar wat meegenieten van jullie boeiende verhalen en prachtige foto's en leuke filmpjes! Doe zo verder...... groetjes en een dikke knuffel XXXX Moetie en Poetie
  2. Lutgarde Popelier:
    26 januari 2016
    Hallo H en D poetie en moeti verlangen tot je terug thuis bent !!!!!
  3. Dominique en Heidi:
    27 januari 2016
    @Poetie en Moetie: Idd 't is serieus aan het inkorten... We doen ons best ;-)
    @Lutgarde: Mochten ze nu eens naar hier komen dat zou veel gemakkelijker zijn ;-)