Dag 11 Exmouth – Carnarvon – Overlander Roadhouse

15 oktober 2015 - Hamelin Pool, Australië

Hello mates and loves,

Vandaag was het weer vroeg dag, wekker om 5h gezet, toch een beetje marteling voor H die zoals jullie wel weten geen ochtendmens is… Maar nood breekt wet, en als we de hitte voor willen zijn, is dit de enige optie.

Tegen 6h zijn we al weg, we worden geroutineerder met de dag om alles zo snel mogelijk vertrekkensklaar te krijgen… Er is één groot voordeel aan het vroeg opstaan, we zien massa’s kangoeroes!! Tijdens de korte rit van 8km naar de uitgang van het Cape Range National Park zien we er minstens 20, eindelijk!! Fototoestel in aanslag en er zo veel mogelijk vastleggen dus… de max!

We tanken in Exmouth en beginnen dan aan de terugweg naar Carnarvon. Net als we bij het tankstation wegrijden, zien we een bende emoe’s staan langs de kant van de weg… zomaar midden ‘t stad, heel bizar zicht. Een half uurtje later zien we 2 mannen op quads rijden in het veld met achterop een hond, We vonden dit een raar zicht, maar stelden er ons verder geen vragen bij. 10 minuten later zijn er vlak voor onze camper een kudde overlopende schapen op de weg, D moet echt wel in de remmen om ze te ontwijken. Er staan ook overal waarschuwingsborden langs de weg (tot nu toe al voor schapen, koeien, paarden, kangoeroes en wombats). En toen viel onze Australische Dollar: die mannen op de quads met de hond waren waarschijnlijk de schapenhoeders, op zoek naar de kuddes in de uitgestrekte velden.

Een tijd later passeren we de steenbokskeerkring. Die zagen we op de heenweg ook al, maar toen waren we te laat om te stoppen. Nu dus afremmen zodat we een fotootje kunnen nemen, check.  Rond de middag doen we boodschappen in de Woolies in Carnarvon, daarna kunnen we weer tanken met de 4cent/liter korting. We zouden hier normaal de nacht doorbrengen, maar het is nog zo vroeg, en er is hier echt niks te zien dat de moeite is, dus we beslissen om nog een 200-tal km door te rijden naar de dichtsbijzijnde campspot met elektriciteit.

Rond 16h komen we dan aan op onze slaapplek voor vannacht: Overlander Roadhouse. Er zijn douches, toiletten en elektriciteit. Vooral dat laatste was een must, want de apparaten moesten opgeladen worden. We installeren ons, halen de stoelen en het tafeltje uit, en beginnen al te watertanden bij de gedachte aan onze eerste ‘barbie’ (=BBQ). Toen we eerder vandaag inkopen deden, kochten we wat vlees omdat we het nu echt wel tijd vonden om te BBQ’en. We hadden al een aantal keer jaloers gekeken naar de Aussie’s die lustig het vlees roosteren op de campsites waar we stonden, terwijl wij onze boterhammekes aten. Nu is het dus onze beurt om te smullen!! H zag bij de verkenning van de campsite al een bbq staan, en begint aan de voorbereiding van de aardappelen en de groenten., ze ruikt en proeft het malse vlees nu al bijna….mmm, dat wordt super. Maar dan komt D met het nieuws… de bbq is onbruikbaar, valt eigenlijk uit elkaar als je er aankomt, die gebruiken is dus geen optie! Tjah, teleurstelling is er bij beide, maar we blijven niet bij de pakken neerzitten, dan wordt het braden in de pan, is ook lekker. Het avondeten heeft uiteindelijk ook gesmaakt, al was het natuurlijk nog beter geweest op de ‘barbie’… ‘t zal voor een volgende keer zijn.

We kruipen naar goede gewoonte in onze camper als de duisternis valt, en beginnen aan de blog en de foto’s. Morgen hoeven we niet ver te rijden, en het belooft weer een topper te worden!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lutgarde Popelier:
    15 oktober 2015
    Gewoon super!!!!!! Proficiat ben aan het genieten.
  2. Lydie (Belgie):
    16 oktober 2015
    hey daar downunder!
    Wij volgen jullie reisverhaal elke dag!
    We genieten volop mee van de foto's en de Australische belevenissen. Echt niet gedacht dat dat daar zo'n mooie stranden waren!! Ik bel Martine vannachternoene eens....Doei
    Lydie en Tonny