Dag 107 Adelaide - Victor Harbor - Cape Jervis

19 januari 2016 - Cape Jervis, Australië

How are yah?,

Om 7h zijn we wakker, we hebben een drukkend hete nacht achter de rug, niet zo goed geslapen. Anderhalf uur later, na de dagelijkse ochtendroutine, vertrekken we naar de Apple Store in het centrum, duimen maar dat ze ons kunnen helpen!

De winkel is nog gesloten wanneer we aankomen, we zetten ons op een bankje en wachten tot het 9h is. Vijf minuten voor de winkel opengaat, komt er een dame buiten en gaat alle wachtenden langs om hen in te plannen... we staan al op de lijst, het is een begin! Om exact 9h gaan de deuren open en een technieker spreekt ons onmiddellijk aan, hij zal allerlei testen doen om na te gaan waar het probleem ligt.... de eerste tests zijn al goed, geen hardware of batterij problemen, oef!! Het moet een software probleem zijn én dat is oplosbaar! De technicus stelt voor om een nieuwe versie van het besturingssysteem op te laden, mocht dit niet helpen dan zal hij volledig gereset moeten worden.... eerst een back-up nemen en dan de eerste optie proberen.... nog eens 45 minuten later zijn er minstens 2 extreem gelukkige mensen in de apple store ;-), het is gelukt!! We bedanken meermaals onze redder in nood en gaan met de smile terug naar de camper.

Het is ondertussen 10h45, de hele herstelbeurt duurde veel langer dan we voorzien hadden... ons parkeerticket is verlopen... en we hebben onze eerste Australische boete op zak! Nu ja, er zijn ergere dingen mogelijk... We tanken nog in Adelaide voordat we de Southern Expressway naar Victor Harbor oprijden. Het is weer enorm heuvelachtig, onze camper moet alles geven om boven te geraken, om daarna met de voet op de rem aan de afdaling te beginnen. We passeren de ene boerderij na de andere, overal waar we kijken zien we weides vol met schapen... ook een alpaka hier en daar. We rijden nu door het wijngebied van McLaren Vale, waar geen schapen zijn, staan wijnranken ;-)

Iets na 12h komen we aan in Victor Harbor, een kuststadje dat als weekendbestemming dient voor duizenden inwoners van Adelaide. Het ligt aan de mooie Encounter Bay, waar in 1802 de Engelse zeeman Matthew Flinders zijn Franse collega Nicholas Baudin ontmoette toen ze beiden de kust van South Australia verkenden. De stad werd gesticht in 1837 als walvishaven, nu is er nog een walvismuseum. Tussen juni en oktober kan je de walvissen zien tijdens hun jaarlijkse trek, daarvoor zijn we een beetje te laat ;-).  We eten iets in de plaatselijke italiaan en maken daarna nog een wandeling door het stadje. Veel is er niet te zien, en het weer valt wat tegen, bewolkt, dus een strandje zit er ook niet in. We beginnen nog de wandeling naar het naburige Granite Island waar een kolonie dwergpinguïns leeft, maar halverwege de dam die het vasteland met het eiland verbindt keren we terug... ons parkingticket loopt bijna af, 2 boetes op dezelfde dag willen we vermijden ;-) . We lopen het bezoekerscentrum snel nog eens binnen voor wat info betreffende Kangaroo Island en de Grampians en maken een praatje met de dame achter de balie. Voor we Victor Harbor verlaten doen we boodschappen voor de komende dagen. Daarna vertrekken we naar onze slaapplaats voor vannacht, hier iets verderop in Jervis Bay. Na een korte, maar nog altijd steeds heuvelachtige rit, komen we aan in Jervis Bay Station, een boerderij-achtige camping met hotel. We beginnen onze schade in te halen van de afgelopen dagen... verhalen schrijven en foto's selecteren... daarna alles op de blog zetten... pff, we zijn een paar uur bezig!! We lassen een kleine pauze in om te koken, te eten en af te wassen, maar verder staat alles in het teken van de blog. Rond 22h gaat H slapen, D is dan nog minstens enkele uren zoet om alles op te laden! Morgen moeten we vroeg opstaan, we hebben om 7h de ferry naar Kangaroo Island!!

1. Eline:
    20 januari 2016
    Blij om te lezen dat jullie computer gered is :) Jullie hebben echt al vele avonturen meegemaakt, leuk om te lezen :)
    Groetjes