Dag 104 Kennett River (Great Ocean Road part 2)

16 januari 2016 - Kennett River, Australië

Howdy,

We worden fris wakker om 8h, en de beslissing is gevallen... we blijven een extra nacht hier. We blijven nog even liggen in ons warme bedje vooraleer we naar de campkitchen gaan om te ontbijten. We laden de computer en de camera verder op terwijl D alle foto's oplaadt op de blog. H doet de afwas en boekt een extra nachtje bij, zo dat is geregeld!

De zon is van de partij, het wordt zo'n 24° vandaag, perfecte temperatuur ;-) Rond 10h30 vertrekken we richting Apollo Bay, we doen nog een stukje van de Great Ocean Road.  We stoppen onderweg aan enkele outlooks en zijn opnieuw betoverd door het uitzicht, hier kan je onmogelijk genoeg van krijgen! Rond de middag komen we aan in Apollo Bay.  We gooien de tank nog eens vol, en maken daarna een wandeling langs de zeedijk. Er zitten leuke winkeltjes tussen, we gaan er enkele binnen... maar al snel begint onze maag te grommen, en zoeken we een leuk restaurantje op. Na het eten steken we de straat over, daar zien we een marktje, lang lopen we er niet rond, het stelt niet veel voor. We stoppen nog aan de supermarkt om enkele boodschappen te doen.

Om 13h15 starten we aan de terugtocht naar de camping. Onderweg stoppen we aan Carisbrook Creek, we zagen dit al toen we hiernet langskwamen... overal hebben ze de keien die op het strand liggen op grote stapels geplaatst, leuk om te zien ;-) Enkele foto's nemen en dan terug de camper in. Een half uurtje later zijn we op de camping. We zullen nu alles plannen en regelen voor de komende dagen. We zoeken Kangaroo Island op, bekijken de verschillende mogelijkheden om er te geraken en boeken de overzet en onze campings ter plaatste. We boeken een camping op het vasteland dichtbij de plaats waar we de ferry moeten nemen... check! We zetten ook onze camper te koop op de gumtree website.. jaja, het is al zo ver... het einde nadert zienderogen.

Daarna geraken we hier in de campkitchen opnieuw aan de praat met de o zo vriendelijke en interessante Aussies!  De tijd vliegt voorbij, voor we het weten is het al na 19h... binnen minder dan een uur skypen we met het thuisfront, we hebben afspraak met onze Yoda!! De poes herkent ons nog, of onze stem toch... we zien de oren spitsen telkens we iets zeggen. Nog eventjes geduld en dan zijn we er weer om hem te verwennen ;-)

Na de skype sessie beginnen we aan het eten. Het is snel klaar, enkel wat rijst koken, een slaatje maken en de gerookte zalm erbij. We eten buiten, met de koala's rond ons in de bomen. Overal zien we er zitten... we hebben ons laten wijsmaken dat er een 50-tal zitten op de camping! We gaan vroeg slapen, want morgen willen we er vroeg invliegen, het laatste deel van de Great Ocean Road staat op het programma!