D-DAY Amsterdam - Singapore

4 oktober 2015 - Singapore, Singapore

Vandaag is de dag… we vertrekken eindelijk down under!

Eerst nog een lekker uitgebreid ontbijt genomen met zijn allen in het hotel, daarna was het tijd voor het afscheid (en ja, hier en daar was er een krop in de keel.) We stapten met z’n tweetjes op de shuttlebus naar Schiphol en zwaaiden de familie uit.

In Schiphol verliep de check-in aan de balie van Singapore Airlines zeer vlot.  Ook door de security check geraakten we zonder problemen verder. Maar wat een verschil met de controles op Zaventem.  Het gaat er hier een stuk professioneler aan toe. Iedereen moet een gezichtscan ondergaan, nog een soort 3 seconden durende bodyscan, waarbij je in een cocon moet staan en er een hi-tec "ding" je lichaam volledig scant.

Dan de luchthaven wat verkennen terwijl we wachten op het vliegtuig, heel veel shops, eet-en drinkgelegenheden natuurlijk. We slenteren naar onze gate G5 om daar te wachten op de boarding van het vliegtuig.  Na een tijdje worden onze rijen omgeroepen en kunnen we gaan boarden.  Met slechts een kwartiertje vertraging stijgen we op, yeeha, nu begint het echt …

Een 2-tal uurkes later krijgen we onze 1e maaltijd: D gaat voor de gebakken vis in zoetzure saus met rijst, H neemt het gestoofd rundvlees met groene-pepersaus en aardappelpuree. Beide waren verrassend lekker voor vliegtuigkost. We kregen ook een kalkoenstukje met couscous als voorgerecht, een broodje erbij, wat boter en kaas en als dessert een cornetto met koffie of thee.  We kunnen zeker niet klagen! Ze komen ook minstens elk uur rond met water, zeer goede service!

Dan op zoek naar een filmpje uit het ruime aanbod, het wordt ‘Ant-man’ die de tijd zal helpen doden.

Het plan was om rond 16h (dus 22h plaatselijke tijd in Perth) te gaan slapen om zo snel mogelijk in het Aussie ritme te komen en dus de jetlag te beperken bij aankomst, dat plan is mislukt, geen van beide kon slapen… dat wordt morgen dus waarschijnlijk afzien en vechten tegen de slaap.

1. Lutgarde Popelier:
    5 oktober 2015
    Allee jullie zitten al zo verre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes !!!!!!!!!!!