Dag 3 Perth

7 oktober 2015 - Perth, Australië

Hoi hoi aan allen,

Vooreerst bedankt voor de leuke reacties, hopelijk genieten jullie van de verhalen er kruipt veel werk en tijd in, maar we doen het met plezier ;-)

Vanmorgen om 7h wakker. Spannend want straks hebben we afgesproken met Brigitte om haar camper te bekijken. Gisterenavond hebben we ook nog een sms terug gekregen van een andere eigenaar, Suzanne. Zij liet weten dat ze momenteel in Melbourne zit voor haar werk, en dat we pas op zaterdag haar camper zouden kunnen bekijken… dat is voor ons eigenlijk al te laat, maar we laten de optie nog even open, en beslissen om morgen pas te reageren, na het zien van Brigitte’s camper.

We gaan naar het treinstation en nemen de trein naar Joondalup, tegen 9h zijn we er al.  We nemen plaats op de afgesproken plaats en wachten… na een kleine 10 minuten zijn ze er al, Brigitte en Jonathan. Het blijken moeder en zoon te zijn, ze zijn afkomstig uit Cannes en ze zijn al onderweg sinds januari. Ze reizen straks nog door naar Thailand, wat een avonturiers zeg. Maar ja, de camper checken is waarvoor we kwamen, dus daar gaan we heen. De camper op zich lijkt ons volledig in orde, alle gerief die we kunnen nodig hebben zit erbij, alle documenten zijn in orde, zelfs de registratie is nog geldig tot in maart, dus die zouden wij niet meer moeten verlengen. Enkel de prijs is aan de hoge kant… D doet nog een testritje, niet evident blijkbaar om links te rijden (even de boordsteen geraakt), maar alles werkt prima en er zijn geen rare geluiden of  problemen met het schakelen. We spreken af om tegen de avond onze beslissing via sms te laten weten.

Terug in Perth centrum zetten we de financiën eens op een rijtje en overleggen we wat we gaan doen met de camper, aan de ene kant is het alles wat we willen, maar we vinden hem toch een tikkeltje te hoog geprijsd. We laten het even bezinken, want we willen niet overhaast beslissen, en gaan in de tussentijd nog eens terug naar de Commonwelth Bank, want we hebben problemen om onze netbanking te activeren. In de bank zijn we zoals verwacht weer uitstekend geholpen, ze activeren de online banking voor ons, maken met ons de paswoorden aan en geven ons weer tips en uitleg.

Na de bank sturen we een sms naar Brigitte om onze beslissing mee te delen: we doen een bod op de camper! Omdat de spanning van het wachten op een antwoord te groot is, gaan we om de tijd te doden de Perth Mint bezoeken. Perth Mint is een goudsmelterij, er worden juwelen en munten gemaakt, en alles wat met goud te maken heeft komt hier aan bod. Van de ontginning tot het eindproduct, en je kan zien hoe ze goud smelten en omvormen. Jammer genoeg zijn we net te laat, de laatste tour is een kwartier geleden gestart. We gaan dan maar binnen in het enige deel dat wel nog toegankelijk is, de shop. Deze is echter niet voor onze portemonnee, en we zijn er al vlug weer weg.

We zien dat we een sms terugkregen van Brigitte: ze zijn niet van plan om hun prijs te laten zakken, en gaan dus niet in op ons bod. Ze wensen ons nog veel succes met de zoektocht naar een camper en met de verdere reis. Jammer maar helaas, de zoektocht naar een camper gaat dus verder… We doen nog wat boodschappen, en gaan terug naar ons hotel om nog wat campersites af te zoeken. Er zijn er echter niet veel beschikbaar op dit moment, hoogseizoen is gestart en de campers die er zijn, worden op enkele dagen tijd verkocht… het wordt dus nog een opgave om er één aan te kopen.

Maar we hebben ook nog Suzanne haar camper die we pas zaterdag kunnen bekijken…

Hopelijk morgen beter camper nieuws...

PS: Nog iets vergeten vandaag was het 28°C ;-)

1. Lutgarde Popelier:
    7 oktober 2015
    Hallooooooooooo dag D en H ik geniet van de leuke verhalen en de foto's doe zo verder.Om te zien super weer daar.
  2. Ravelingien:
    8 oktober 2015
    Hello D en H, ik geniet van jullie verhalen en o..mooie foto's .
    Groot avontuur toch,succes met aankoop camper.Wij hebben sedert vandaag ook blauwe hemel en 16 Gr .Begin deze week minder:( Daaag
  3. Andrée:
    8 oktober 2015
    Dag Heidi en Dominique, zo te zien zullen jullie een prachtige reis maken ! Het is enorm leuk jullie van zo ver te kunnen volgen en mee te genieten ! Ik wens jullie een fantastische vakantie !