Dag 8 Murchison River - Carnarvon - Coral Bay

12 oktober 2015 - Coral Bay, Australië

Dag iedereen,

De vroege vogel vangt de worm, dus wij wakker om 5h30 om zo snel mogelijk te kunnen vertrekken richting Exmouth, nog verder naar het noorden en dus nog heter . We genieten nog heel even van de mooie omgeving want we staan echt mooi opgesteld langs de rivier, en maken ons dan klaar voor nog een dagje rijden.

Onderweg stoppen we aan Billabong om te tanken. Het is inderdaad waar wat ze zeggen: hoe verder je  van de grootsteden bent, hoe duurder de benzine wordt. In Perth tankten we nog voor 1,19$/liter; hier is het al 1,65$/liter, een enorm verschil! Wat verderop stoppen we voor een foto bij een scenic lookout, wauw wat een uitzicht! Ondertussen smeren we ons in met de zonnecrème, het is nu 9h30 en al meer dan 38°.

Dan zijn we ver genoeg van de bewoonde wereld verwijderd en wordt het tijd dat H het stuur eens overneemt ;-). Het is wat wennen in het begin, maar het gaat al snel vlot.  Rond 11h15 komen we aan in Carnarvon, er is hier weinig te zien.  We strekken even de benen, nemen een frisse neus  en gaan dan verder. Eerst nog van de gelegenheid gebruik maken om te tanken, met 4 cent/liter korting, met dank aan Woolworths (je krijgt er een kortingsbon op benzine als je er je boodschappen doet).  Tegen 12h zetten we dan onze reis richting Exmouth voort. Het is ondertussen heter dan heet, de meter geeft 47° aan… en rijden in zo’n temperaturen is erg vermoeiend.  We stoppen anderhalf uur later in Minilya, waar we genieten van een verfrissend ijsje in de schaduw.  Na Minilya splitst de weg en verlaten we de North West Coastal Road om de Minilya Exmouth Road te nemen.  Wanneer het 15h wordt heeft H er echt genoeg van, in plaats van nog 170 km door te rijden naar Exmouth, beslissen we om halt te houden in Coral Bay. Dit zouden we normaal gezien op de terugweg doen, maar we veranderen het reisschema. We checken in op de camping Peoples Park Caravan Park. We zullen hier 2 nachten blijven, even bekomen van de lange route die we aflegden de voorbije 2 dagen, ongeveer 1150 km. De autoroute de France is een 5 sterren route Grande Luxe ter vergelijking met de Highways in Australië, die slechts 2 rijvakken bevatten, elke richting 1 vak.

Nadat we  de campervan op zijn plaats hebben gezet, wil H absoluut nog een zwemmeke doen in het helderblauwe zeewater aan de overkant van de weg. We steken dus de weg over van de camping naar de zee en sprinten het water in, zalig!! We zien er vele roggen op de bodem, en D gaat terug naar de camping om de snorkels te halen. Niet veel later zijn we beide aan het snorkelen, op zoek naar vissen, maar de roggen zijn te schuchter en zijn ons te snel af… ‘t Zal voor een andere keer zijn, we zullen nog kansen genoeg krijgen om de vissen van dichtbij te zien.  Terug op de camping nemen we een douche, eten we iets en trekken ons terug in ons campertje. Het wordt tijd om de reisverhalen bij te werken, er is elektriciteit op de camping, dus we moeten ervan profiteren. En doordat we gisteren geen verslag hebben gemaakt is er dus dubbel werk!

Maar… zalig… morgen een dagje genieten van de zee en de omgeving en verder lekker niks doen. Dat wordt genieten!!