Dag 97 Lakes Entrance

9 januari 2016 - Lakes Entrance, Australië

G'day,

H wordt om 9h wakker vandaag... alles mag op het gemak vandaag, geen verplichtingen. D is dan al een hele tijd wakker, op zoek naar een camping voor morgen. Hij heeft geen goed nieuws, de enige camping in het nationale park dat we willen verkennen, is volledig volzet tot eind januari... we moeten dus een camping zoeken in de dichte omgeving ervan. H kleedt zich aan en gaat eerst naar de receptie om een extra nacht bij te boeken. Dit blijkt gelukkig geen probleem te zijn, oef!

Daarna ontbijten we op het gemak en maken ons klaar om boodschappen te doen. Er is hier een woolies op 5 minuten rijden, we hebben enkele kleine dingen nodig, voornamelijk drank. In een half uur hebben we alles aangeschaft en zijn we al terug op de camping. H begint met de was te doen... na al die hotels en het slechte weer nadien, was het een echte noodzaak om eens alles te kunnen wassen en drogen! Terwijl H zich daarmee bezig houdt, begint D de foto's te selecteren en op de blog te zetten.

Tegen dat we beide klaar zijn is het al 13h. Tijd om naar het strand te gaan ;-)! We maken de rugzak klaar en wandelen de enkele 100 meter er naartoe. We spenderen de rest van de namiddag hier, met nu en dan wat afkoeling in de ijskoude Tasmaanse Zee (Grote Oceaan). Rond 16h30 hebben we het gehad, we lopen terug en kopen op de terugweg nog een ijsje. We douchen ons om al het zand en zout te verwijderen, en zetten ons op het terras om wat te lezen en te computeren.

Rond 18h30 maken we pasta met kip klaar. Daarna doen we de afwas en kijken nog enkele House of Cards afleveringen. Morgen trekken we door, we hebben nog geen camping gevonden want de camping die we willen neemt voorlopig de telefoon niet op... we proberen morgenochtend nog een laatste keer, voordat we onze andere optie contacteren.