Dag 98 Lakes Entrance - Foster

10 januari 2016 - Foster, Australië

G'day,

Om 8h zijn we beide wakker en we schieten direct in actie. Na een ontbijt en de normale ochtendroutine, rijden we om 9h al de Princes Highway op. We belden nogmaals onze voorkeurscamping, maar daar kregen we nog steeds geen gehoor... dan maar de 2e optie gebeld, en die hebben nog plaats voor de volgende 2 nachten. We hebben telefonisch bij hen geboekt, op die manier kunnen we daar aankomen om het even welk uur.

De weg is erg eentonig en in slechte staat, het is echt opletten op putten te vermijden. Om 9h45 stoppen we in Bairnsdale om te tanken. Iets voor 11h verlaten we de Princes Highway en nemen de A440 richting Wilsons Promontory National Park. Wat een verschil in verkeer!! De Princes Highway is de weg naar Melbourne, van zodra we afdraaien zijn we 95% van het verkeer kwijt.

Om 12h komen we aan op de camping, Prom Central Caravan Park. We worden vriendelijk ontvangen en mogen zelf een schaduwrijk plekje kiezen. Na de installatie bekijken we in detail ons reisschema voor de volgende dagen... we hebben al een aantal keer moeite gehad om een slaapplaats te vinden, dus we willen wat meer op voorhand beginnen boeken. We weten dat we dinsdag naar Philip Island gaan, na dit te bekijken hebben we 8 campings gevonden op het eilandje, waarvan 7 met goede tot matige referenties. Dan beginnen rond te bellen om een plek te vinden met elektriciteit voor 1 nacht... dat blijkt niet evident te zijn! Ook al is het slechts voor dinsdag, alle campings die we bellen, 7 in totaal, zijn compleet volboekt!! We beginnen opnieuw dezelfde campings op te bellen, deze keer voor een plek zonder elektriciteit... bij de 2e camping hebben we geluk, de plaats voor dinsdag is geregeld. Daarna boeken we 2 uitstappen voor op het eiland, later meer hierover ;-)

De rest van de middag gaan we in zondagsritme verder... rustig onze planning maken voor de volgende 3 à 4 dagen. Daarna hebben we genoeg van het opzoekwerk, kan ook vervelend zijn als het te lang duurt, dus H leest nog wat en D checkt mails en dergelijke.

's Avonds maken we verse hamburgers klaar, doen de kleine afwas en wachten op het skype-moment met het thuisfront. Na de skype kijken we een serietje, om niet veel later in te dommelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl