Dag 102 Phillip Island - Torquay

14 januari 2016 - Torquay, Australië

G'day,

We worden om 8h10 wakker. Het regende en waaide de hele nacht, en ook nu is het nog grijs en winderig, wat een verschil met gisteren! We ontbijten en maken ons klaar om te vertrekken.

Om 9h30 rijden we weg van de camping en een kwartier later verlaten we Phillip Island via de enige brug naar het vasteland. We nemen de Bass Highway, daarna een aantal kleinere wegen en uiteindelijk komen we op de M11 Highway terecht. Iets na 11h stoppen we in Rys om te tanken. Tien minuten later komen we aan in Sorrento, van hieruit nemen we de ferry naar Queenscliff aan de andere kant van het water. We kopen een enkeltje voor onze camper en 2 inzittenden en mogen aanschuiven in de rij auto's die er al staat. Een kwartier later komt de ferry aan en kan het boarden beginnen. Het is even spannend omdat we nog nooit op een ferry gereden hebben, zeker niet met een camper, maar het houdt niet veel in en al snel staan we is positie op het benedendek. Van zodra de knipperlichten doven mogen we de auto verlaten en vrij rondlopen op het schip geduren de 45 minuten durende overzet. We gaan naar het overdekte deel, want het is nog steeds erg winderig, en eten een boterham met een warme koffie. D checkt ondertussen de foto's van de voorbije dagen, we zullen ze zo snel mogelijk opladen op de blog, afhankelijk van onze internetconnectie... De tijd vliegt, en voor we hte weten krijgen we de mededeling dat we in de wagen moeten plaatsnemen voor het aanmeren. We rijden de ferry af en vervolgen onze tocht.

Om 14h komen we aan in Torquay, hier start officieel de 'Great Ocean Road' die we de komende dagen zullen volgen. Het zou de mooiste kustroute zijn van Australië, dus de verwachtingen zijn groot ;-) We vinden een Bunnings (is een soort gigantische gamma) en gaan hier binnen om onze gasfles in te ruilen.... jammer, het formaat dat wij nodig hebben, hebben ze niet meer in voorraad, dat is pech hebben! Maar.... misschien wel nog in het andere filiaal hier 20km verderop. Ze bellen hen op... en ja, toch nog geluk, daar hebben ze er nog! Voor we vertreken naar het andere filiaal in Waurn Ponds, bellen we vanop de parking rond op zoek naar een slaapplaats. De eerste camping die we bellen is volzet, maar bij de 2e die we bellen is het al bingo, we hebben een plaats voor vannacht, zonder elektriciteit weliswaar, maar we mogen niet kieskeurig zijn, het zal voldoen ;-)

We rijden naar Bunnings in Waurn Ponds en wisselen onze gasfles in. Daarna rijden we terug naar Torquay waar we nog een paar kleine boodschapen doen. Pas daarna, rond 15h30, gaan we naar de camping, Jan Juc Caravan Holiday Park, waar we inchecken en ons installeren. Er is ondertussen al een zonnetje tevoorschijn gekomen, maar de stormwind is er nog steeds, buiten zitten is niet echt aangenaam. We blijven dus in onze camper, schrijven de verhalen, bekijken de planning... kortom we houden ons bezig. We maken het avondeten klaar in de camper en eten voor de verandering eens binnen.

Rond 19h gaan we naar de gemeenschappelijk keuken, de computer moet dringend opgeladen worden, en aangezien we geen elektriciteit hebben, zullen we daar van de stopcontacten gebruik moeten maken. Er zijn slechts 2 stopcontacten en beide zijn ingenomen... we moeten dus even wachten tot er één vrijkomt. In de tussentijd skypen we met het thuisfront. Na de skype raken we aan de praat met de anderen in de campkitchen, er zit een koppel uit Melbourne én Inge en Bart, een koppel met 2 kindjes uit België, Melsele. Om 20h30 zijn de 2 stopcontacten nog steeds bezet, we geven het op om vanavond nog te kunnen opladen en keren terug naar de camper. De wind blijft extreem, we gaan snel slapen, zodat we morgen vroeg kunnen opstaan en de computer kunnen opladen in de campkitchen voordat we de camping moeten verlaten.

1. Poetie en Moetie:
    17 januari 2016
    Dag D&H, de foto's van de pinguïns parade zijn schitterend!!! We genieten van jullie prachtige verhalen en mooie foto's! Groetjes! Moetie en Poetie xxxx