DAG -3 Wist je datjes...

1 oktober 2015 - Menen, België

Hallo,

Om al wat in de sfeer te komen, hieronder al enkele "wist je datjes" voor onze blogvolgers.

Wist je dat...

…Australië 250 maal de oppervlakte van België telt nl. 7.687.808,6 km²! Maar slechts dubbel zoveel inwoners telt nl. 22 miljoen.

…Het grootste eiland ten zuiden van Australië Tasmanië de oppervlakte  heeft van 2 maal België.

…Dat Sydney en Melbourne de de bekendste steden zijn maar geen van beide de hoofdstad is. Toen er rond 1900 een hoofdstad gekozen moest worden was er ruzie tussen beide steden en werd besloten om een nieuwe hoofdstad op te richten.  Een totaal nieuwe stad werd gesticht in 1913 ongeveer halfweg tussen Melbourne en Sydney.  Men doopte de stad Canberra d.w.z. ontmoetingsplaats

…De 10 gevaarlijkste dieren op deze planeet ook in Australië rondlopen, kruipen, springen, zwemmen,….

…Er veel gepensioneerde Australiërs in hun eigen land permanent rondtoeren ze noemen hen grey nomads (grijze nomaden).

…Er 6 Staten in Australië zijn nl. New South Wales (Sydney), Queensland (Brisbane), Tasmania (Hobart), Victoria (Melbourne), Western Australia (Perth) en South Australia (Adelaide).

…Er daar bovenop nog 3 territoria zijn nl. Northern Territory (Darwin), Jervis Bay Territory en Australian Capital Territory (Canberra).

…Kangoeroe ‘ik begrijp het niet’ betekent in het Aboriginals. De eerste Europeanen die in Australië aankwamen vroegen aan de Aboriginals wat de naam was van die rondhuppelende beesten die ze overal zagen. De Aboriginals begrepen niet wat die Europeanen bedoelden en zeiden dus: “ik begrijp je niet” en zo kwam het beest aan zijn naam.

…Er meer kangoeroes dan inwoners zijn.

Meerdere wist je datjes volgen als we in Australië zelf zijn.

Je kan onze route bekijken op de foto in de album route (zwarte lijn is onze route ca. 20000 km), wij starten in Perth.

1. Lutgarde Popelier:
    1 oktober 2015
    Heel veel succes in jullie onderneming.
  2. Johan vandamme:
    1 oktober 2015
    Allee,inderdaad toffe weetjes,verder wens ik jullie heel veel succes in jullie ongelooflijk machtige avontuur en verlang eigenlijk al naar meer,foto's,verslagen,weetjes...laat alles maar komen,doe da goed daar samen e en tot binnen 4 maanden dan,rijker dan ooit met jullie ervaringen van daar!!!! Grts
  3. Carine en Patrick:
    2 oktober 2015
    Ook van ons veel succes met jullie uitzonderlijke onderneming. Wij kijken er naar uit deze avontuurlijke reis te volgen. Geniet van deze stap in jullie leven en vooral .... geniet van alles! Have a nice trip...
  4. Jackie en miranda:
    2 oktober 2015
    Wij wensen jullie een veilige reis en veel succes de komende maanden.groetjes Jackie en Miranda
  5. Aurore:
    geniet maar alle 2 van julie welverdiende verlof tot binnen 4 maanden
  6. Nonkel robert & tante mia:
    3 oktober 2015
    D-Day komt nu wel erg dichtbij !
    En al mogen we niet mee en zijn we er dus niet bij, toch zullen we jullie avonturen graag volgen van, euh..., zeer dichtbij!
    Veel plezier en doe ze de groeten daar!
  7. Kim Lagaisse:
    6 oktober 2015
    HEEEEEL BLIJ dat jullie goed zijn aangekomen en te mogen meegenieten van het prille begin. Ik ben zo 'excited' in jullie plaats,...